Visitor

Rabu, 28 Disember 2011

Amaran Hujan Lebat Peringkat Jingga di Sarawak

Posted by Muka Petang 10:56 PTG, under ,, | No comments

Amarani sudah dikeluarkan semoga semua pihak dapat manfaat dan bersiap-sedia lebih awal!!??  Segeralah berpindah ke kawasan yang lebih tinggi khususnya buat penduduk di kawasan rendah di sekitar tebing Sungai Sarawak!!  
Bagi yang ke laut diharap berhati-hati dan berwaspada sentiasa.  Jangan terlalu ghairah mengejar ombak!!
Amaran hujan lebat di Kuching, Asajaya, Serian, Samarahan

 28/12/2011, Rabu

KUCHING: Jabatan Meteorologi semalam mengeluarkan amaran peringkat ‘jingga’ iaitu hujan lebat untuk kawasan Kuching, Asajaya, Serian dan Samarahan sehingga hujung minggu ini.

Jurucakap jabatan itu berkata kejadian hujan lebat itu boleh menyebabkan banjir di kawasan-kawasan yang rendah terutama di Kuching.

“Hujan sekejap-sekejap dijangka turun sederhana lebat pada sebelah lewat petang dan hujan lebat pada sebelah malam terutama di Kuching dan Samarahan,” kata jurucakap itu ketika dihubungi semalam.

Bagaimanapun katanya, di kawasan pedalaman Samarahan, Sri Aman, Betong, Sarikei dan Mukah, amaran peringkat ‘kuning’ dikeluarkan sambil menambah ia disebabkan tekanan angin yang rendah bertiup dari wilayah tengah Sarawak.

Beliau yang hanya mahu dikenali sebagai Dayang, berkata amaran peringkat ‘jingga’ tidak hanya menandakan hujan lebat tetapi berlakunya ribut petir dan angin kencang yang bertiup dari Laut China Selatan dan Pantai Timur Sarawak, Labuan serta sebahagian Sabah. 
 
“Angin kencang bertiup pada kelajuan 60 hingga 70 kilometer sejam dan boleh menyebabkan gelombang sehingga 5.5 hingga 7.5 meter iaitu gelombang kategori ketiga dan dianggap sangat berbahaya kepada bot-bot kecil, aktiviti penangkapan ikan dan sebarang aktiviti rekreasi laut,” katanya.
 
- Utusan Borneo

Selasa, 27 Disember 2011

Semakin Hari PKR Tidak Lagi Relevan!!?? 500 AMK Keluar Parti!!?

Kenapa mereka ini masih tidak mahu menerima kenyataan!!??  Sekiranya sudah disiarkan dalam akhbar tempatan maka itu adalah fakta kerana akhbar tempatan sentiasa bercakap benar dan tidak mengeluarkan kekeliruan atau cerita yang karut!!??

Yang keluar parti adalah AMK Hulu Kelang tetapi yang menafikan pula adalah Ketua AMK Gombak?!!!!  Kalau nak ikut sekali langkah AMK Hulu Kelang pun apa salahnya Jafrien!!??  Sila lihat di sini
Memang sinonim apabila ada ahli yang keluar parti terutama sekali dari PKR, maka semestinya akan ada yang menafikan!!??  Kalau betul kita tunggu mereka akan ajak berdebat, kalau tidak berjaya mereka akan berdiri 16 jam?? Kalau tidak berjaya lagi mereka akan buat demo ala bersih!!??  Hahahah P GAY R!!!?  Kalau dah ketua minat stor kunyit baik gulung tikar dan masuk parti yang normal!!??
500 Anggota AMK Hulu Kelang Sertai Umno
 
Selasa Disember 27, 2011 

KUALA LUMPUR: 500 anggota Angkatan Muda Keadilan (AMK) Hulu Kelang keluar parti dan menyertai Umno ekoran kecewa dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang didakwa tidak menunaikan janjinya.

Mereka menyerahkan borang keanggotaan untuk menyertai Umno kepada Ketua Umno Bahagian Gombak, Abdul Rahim Kamarudin di sini, semalam.

Jurucakap kumpulan itu, Mohd Jefry Sallehuddin berkata, beliau dan rakannya keluar parti kerana tidak sanggup lagi ditipu oleh pimpinan pembangkang.

"Saya kenal (Ketua Umum PKR Datuk Seri) Anwar Ibrahim sejak 13 tahun...dua kali saya masuk ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) dan 16 kali saya masuk penjara...tapi mulai 2 Oktober, saya bersama 500 anggota AMK nekad keluar parti untuk sertai Umno," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan borang berkenaan. Dalam pada itu, Abdul Rahim berharap lebih ramai anggota pembangkang menyertai Umno kerana perjuangan pembangkang hanyalah sia-sia.

Adam Adli Kecut Perut!!!??? Tindakan Disiplin Bakal Menyusul?

Sekiranya tindakan Adam tidak membawa ancaman kenapa membuat laporan polis?  Kalau Adam tidak menurunkan bendera nescaya semua insiden dan peristiwa yang menyusul selepas kejadian tidak akan terjadi!!??  Kenapakah Adam begitu ghairah sehingga sanggup menurunkan bendera Perdana Menteri?!!  Kalau dah berani bertindak terimalah akibat daripada perbuatannya!!?? Jangan pula hendak meminta simpati atau pembelaan!!??  Perdana Menteri belum lagi memanggil Adam Adli sekarang ini cuma tindakan daripada UPSI!!??  Kenapa takut kalau berani????    

SMM Anjur Himpunan Bela Adam Di UPSI Pada 31 Disember

Oleh : Mohd Ezli Mashut

SHAH ALAM , 27 DISEMBER : Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) akan mengadakan himpunan bersama rakyat pada 31 Disember 2011 hingga 1 Januari 2012 bermula jam 9 malam rentetan daripada perhimpunan kebebasan akademik serta isu penurunan bendera Perdana Menteri oleh seorang Mahasiswa UPSI Adam Adli.

Setiausaha Agung Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (KAMI) Khairul Naim berkata mahasiswa akan berkumpul bersama rakyat di hadapan UPSI bagi mengulangi enam tuntutan Mahasiswa iaitu mansuhkan AUKU, Akta 174 dan Akta 155, bebaskan ilmuan berakademik, bebaskan mahasiswa bersuara, bebaskan mahasiswa mengurus pilihan raya kampus, bebaskan mahasiswa mengurus tadbir persatuan dan aktiviti kampus serta bebaskan mahasiswa berpartisipasi dalam politik.

“Himpunan besar-besaran ini juga diadakan bagi menuntut supaya UPSI menggugurkan tuduhan ke atas pemimpin Legasi Mahasiswa Progresif serta penuntut Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) Adam Adli yang mencetuskan kontroversi berikutan kes penurunan bendera Najib Razak baharu-baharu ini,” kata Khairul dalam kenyataan medianya.

Menurut Khairul Naim lagi, ia berikutan surat yang dikeluarkan pihak universiti itu yang mendakwa Adam di bawah dua pertuduhan iaitu mencemarkan nama universiti serta memberi ancaman kepada ketenteraman awam.

“Ancaman apa yang dimaksudkan itu tidak pasti, yang kami tahu kedua-dua pertuduhan ini adalah tidak berasas, tidak berpelembagaan, tidak sah dan jelas serta tidak masuk akal.

Tindakan Adam Adli ini sebenarnya dijamin dalam Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan mengenai kebebasan bersuara yang merupakan undang-undang tertinggi dalam negara ini,” katanya.

Tambah Khairul Naim, UPSI sebenarnya tidak mempunyai hak untuk menghalang Adam supaya menjalankan hak sivil beliau sebagai warganegara. Adam telah menerima surat panggilan ke jawatankuasa disiplin universiti pada 23 Disember gara-gara tindakannya pada 17 Disember yang lalu.

“Justeru, SMM menggesa supaya UPSI menggugurkan segala pertuduhan ke atas Adam Adli serta menuntut Perdana Menteri Najib Razak membuat perubahan dalam akademik dengan memansuhkan AUKU serta memenuhi enam tuntutan Mahasiswa bagi memastikan taraf universiti sebagai tanda aras ketamadunan masyarakat terjamin,” katanya.

Dalam pada itu Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin ketika dihubungi TV Selangor semalam berkata tidak ada satu catitan dalam kanun acara jenayah mahupun kanun keseksaan yang membawa kepada satu kesalahan sekirannya sesorang itu menurunkan gambar mana-mana pemimpin politik,”

Shamsul yang juga seorang peguam berkata mana-mana pihak samaada pihak termasuk pihak polis tidak boleh mengambil apa-apa tindakan terhadap Adam.

Sebelum ini pelbagai provokasi dan tindakan tidak bermoral dilakukan oleh Parkasa dan Umno tetapi tiada tindakan diambil.

Jumaat, 23 Disember 2011

Anwar Pilih Jambu Baru?

Posted by Muka Petang 3:16 PTG, under | 1 comment

Lihatlah betapa ramai calon!!? Siapa yang tak jambu tak boleh join!!?

Amanat beliau nak buat Bersih 2.2 atau 2.5 entahlah!!?? Cuba lihat timeline dia!!!?

Harakah pun dah mula dijual di merata-rata dan bukan lagi untuk ahli PAS!!??

Mana dia amaran kali ini?

Khamis, 22 Disember 2011

DAP Bermimpi di Sarawak!!???

Posted by Muka Petang 11:29 PTG, under ,,, | 2 comments

Biar betul!!!  Pee R memberi jaminan mereka dapat menghapuskan rasuah???!!!  Bagaimana dengan kes Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang di Melaka???!!!  Sebab rasuahlah Lim Guan Eng jadi Ketua Menteri Pulau Pinag!!!???  Kes raba nenen Marcus Lim ??  Juga ditutup dengan rasuah!!??  Apa yang Wong Ho Leng janjikan ini?!!!  DAP paling banyak rasuah!!!???   
Nga Kor Ming semasa di Perak telah 'memaksa' kerajaan Perak untuk memberikan kontrak membekalkan baju lounge suit ADUN kepada syarikat milik isteri beliau!!??  Ini rasuah atau keuntungan sendiri!??   

Bagaimana hendak meminta 5 tahun lagi sedangkan di Sarawak masih belum lagi PR membentuk kerajaan?  Apakah Ho Leng masih bermimpi???!!!  Cakap tidak serupa bikin??!!  Pembangunan yang ada di Pulau Pinang dan Selangor adalah hasil titik peluh ADUN dan MP Barisan Nasional dan apabila PR memerintah maka mereka pula sengaja untuk mengambil nama semata-mata!!??   Lembu punya susu, sapi dapat nama!!??


Sekarang ini DAP sanggup menjanjikan apa sahaja!!??  Namun semua ini tidak  benar kerana DAP tidak pandai memerintah kerajaan!!!!???  Mereka hanya pandai mencari keburukan dan kesalahan!!??  Kalau nampak jalan berlubang mereka pandai menunding jari dan menunjuk ke arah lubang di tengah jalan tersebut sahaja seumpama kanak-kanak melaporkan kesalahan kepada guru tadika!!??  Sebagai wakil rakyat mereka hendaklah mengambil inisiatif sendiri untuk membeli selori tar atau sepongkes sahaja bagi menimbus lubang tersebut memandangkan itu kawasan mereka!!??  Kalau tidak pun buatlah laporan kepada JKR!!  Setakat untuk mengambil publisiti murahan atau sememangnya ADUN DAP tidak pandai mengarang surat rasmi dalam Bahasa Malaysia ?!!?!


Inilah hakikat perjuangan DAP dan Pakatan Rakyat!!??  Perebutan kerusi belum lagi selesai !!??  Ada hati hendak menjadi kerajaan??!!!  Mimpilah!!??
PR mampu hapus rasuah

Posted on December 22, 2011, Thursday

SIBU: Ahli Parlimen Sibu Wong Ho Leng menyeru supaya rakyat memberi peluang kepada Pakatan Rakyat (PR) membuktikan mereka berupaya menghapuskan gejala rasuah.

Dakwanya, negeri-negeri yang diteraju PR seperti Pulau Pinang dan Selangor adalah bukti terbaik kerana ia diurus tadbir dengan baik serta bebas daripada rasuah.

“Beri kami lima tahun dan kami boleh buktikan kepada anda bahawa PR mampu menyelesaikan masalah rasuah,” katanya.

Beliau berkata demikian sebagai merujuk kepada kenyataan yang dibuat oleh Ahli Parlimen Sarikei Ding Kuong Hiing yang memberitahu bahawa PR masih belum mampu mengatasi masalah rasuah.

Katanya, Ding perlu melihat lebih mendalam kerana kepimpinan PR telah berjaya membendung kegiatan rasuah di kedua-dua negeri berkenaan.

Pulau Pinang dakwanya, negeri paling bersih daripada gejala rasuah dan pada masa sama berjaya menarik pelabur asing.

Ho Leng berkata, salah satu cara memerangi rasuah adalah membuka tender kepada semua projek yang hendak dilaksanakan.

Justeru jelas Ho Leng, usaha meningkatkan sokongan rakyat akan berterusan supaya rakyat di negara ini boleh menikmati kemajuan.

Terima Kasih BN! Persediaan Awal Persekolahan Semester 1 2012 Meriah!!

Posted by Muka Petang 8:07 PG, under ,, | No comments

Tinggal 2 minggu lagi untuk bersiap-sedia bagi menempuh alam persekolahan Semester 1 2012. Orang ramai kelihatan membawa anak mereka membeli-belah sekitar bandaraya Kuching. Di India Street, semalam juga tidak kurang sesaknya dibanjiri warga bandaraya Kuching. 

Mereka rata-rata bersyukur kerana kerajaan prihatin untuk membantu meringankan beban bagi persediaan kanak-kanak untuk menempuhi alam persekolahan. Setelah mendapat wang bantuan kerajaan sebanyak RM100 dapatlah juga membeli sepasang dua helai baju seragam baru dan juga sepasang kasut baru!

Berkat sokongan padu rakyat terhadap kerajaan BN di bawah pimpinan Perdana Menteri maka dapatlah rakyat menikmati kemudahan yang telah diberikan. Semoga kerajaan BN akan terus dihati rakyat!!!

Selasa, 20 Disember 2011

Mantap!!! ASB Agihkan Dividen Meningkat Lagi!!!

Syabas kepada semua pemegang unit ASB!!  Baik yang menabung sedikit demi sedikit, mengambil pinjaman biayaan ASB atau pemegang sijil ASB!!  Tahun depan akan menjaminkan lebih banyak lagi dividen selepas agihan unit ASB!!!  Semoga lebih ramai yang sedar kebaikan daripada menabung atau menyimpan unit dalam ASB!!!
Pemegang unit ASB dapat dividen 7.65 sen seunit, bonus 1.15 sen seunit

Posted on December 20, 2011, Tuesday

KUALA LUMPUR: Pemegang unit Amanah Saham Bumiputera (ASB) akan menerima dividen sebanyak 7.65 sen seunit bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2011 berbanding 7.50 sen tahun lepas.

Seramai 7.3 juta pemegang saham yang kini memegang lebih 95.9 bilion unit ASB, akan juga menerima bonus sebanyak 1.15 sen.

Pengerusi Permodalan Nasional Bhd (PNB) Tan Sri Ahmad Sarji Abdul Hamid, berkata pengagihan pendapatan ini melibatkan pembayaran sejumlah RM7.04 bilion dan bonus sebanyak RM628.29 juta.

Hingga Khamis lalu kata beliau, skim itu mencatatkan pendapatan kasar sebanyak RM7.19 bilion.

“Pendapatan dividen daripada pelaburan dalam syarikat-syarikat menyumbang sebanyak RM4.09 bilion, atau 56.9 peratus daripada pendapatan kasar, manakala keuntungan daripada penjualan saham menyumbang RM2.25 bilion atau 31.3 peratus,” katanya pada satu taklimat media di sini semalam.

Beliau berkata baki sebanyak 11.8 peratus atau RM0.85 bilion diraih daripada pelaburan dalam instrumen jangka pendek dan pelaburan-pelaburan lain.

Ahmad Sarji berkata pembayaran pengagihan pendapatan dan bonus ini akan dikreditkan secara automatik ke dalam akaun pemegang unit dan pemegang unit boleh mengemas kini buku pelabur ASB masing-masing mulai 3 Januari tahun depan.

Semua urus niaga bagi ASB akan ditangguhkan mulai 21 Disember 2011 hingga 2 Januari 2012, untuk mempermudah pengiraan pengagihan pendapatan dan bonus, katanya.

Beliau berkata prestasi ASB dalam tahun 2011 memuaskan meskipun pada suku terakhir tahun ini, pasaran saham telah didagangkan dalam suasana tidak menentu kerana dipengaruhi oleh ketidaktentuan ekonomi AS dan krisis hutang di Eropah.

Sementara itu, Presiden/Ketua Pegawai Eksekutifnya Tan Sri Hamad Kama Piah Che Othman, berkata PNB akan memastikan ia bukan sahaja terus membayar dividen saban tahun malah juga menjana pertumbuhan bagi masa depan.

Roslan Mokhtar Bukan Gangster Atau Samseng UMNO!!!

Roslan Mokhtar yang dikecam sebagai Samseng UMNO

Video ini menjelaskan bahawa kenapa Roslan Mokhtar begitu marah dengan tindakan biadap Adam!!?? 

Begitu mendalam kesan anwarinas ke atas mahasiswa terutama golongan bakal guru yang akan dihantar ke seluruh Malaysia untuk meracuni akal dan fikiran anak-anak murid, pelajar sekolah rendah dan juga sekolah menengah dalam sesi pembelajaran mereka!!!??  Beginilah akibat daripada early brainwashing technique!!!??  Menghantar anasir dan ideologi anti BN melalui fikiran anak kecil untuk mempengaruhi ibu bapa.  Kelebihan Blitzkrieg anwarinas yang nampak semakin berkesan!!??   Silalah ikuti kupasan dari blogger pisau di sini

Adam Adli - Hasil Blitzkrieg Anwarinas!!??

Kangkung ini pun sedang top sekarang ini diburu oleh penyokong kuat PM!!  Kalau PM boleh maafkan dapatkah penyokong PM dari akar umbi yang sanggup melihat bendera PM dibuat sedemikian!!??

Sudah tentu tidak!!??  Kenapakah kangkung ini tidak berfikir dua kali sebelum melakukan sesuatu!??  Kemanakah pergi akal yang telah dikurniakan atau hanya taksub dengan bibit manis percintaan Aljuburi!!??  Orang yang dilamun cinta sanggup melakukan apa sahaja?!!  Gay bukan sahaja lemah lembut tetapi terketar-ketar pun ada!???

Selamatkah Adam malam ini?  Atau dia pun sudah menempah keranda seperti PKR yang akan berkubur tidak lama lagi?!! 





Blitzkrieg Anwarinas Semakin Menjadi!!! Tun M Pula Difitnah!!??

Blitzkrieg yang dilakukan oleh Anwar tidak terhenti begitu sahaja.  Untuk mendapatkan momentum sebelah pihak maka isu Tun M mula dimasukkan dalam agendanya menjelang 9 Januari 2012 kelak!??  Anwar tahu Tun M masih kukuh dibalik tabir UMNO menjadikan fitnah Anwar semakin menjadi apabila masa itu Anwar sendiri merupakan Menteri Kewangan!!?? Tepuk dada tanyalah selera?!!  Sejak bila Anwar pandai bersumpah? Dari mula liwat 1 ke liwat 2 Anwar memang tidak akan bersumpah!!?? 

Anwar juga sedar dalam isu ini pihak media alternatif akan mendengar sebelah pihak sahaja!!??  Sebagaimana isu cincin Rosmah masih lagi berligar dalam e-mail tanpa memberi penjelasan sebenar menyebarkan lebih ramai lagi warga simpati Anwarinas ini!!?? Namun usaha ini semakin menjadi kerana rakyat media baru lebih suka memerhati Facebook dan langsung tidak gemar membaca email kerana hanya pihak swasta yang banyak berhubung melalui e-mail berbanding penjawat awam!!!??

Namun begitu, masih ramai penyokong kerajaan yang berdiam diri sebagaimana mahasiswa Pro Kerajaan berdiam diri apabila Bendera PM diturunkan dan disaksikan sendiri oleh Saifuddin Abdullah!!??  Kalau Timbalan Menteri Pengajian Tinggi sudah mula menunjukkan pendirian sebenar politik mereka apatah lagi Menteri atau Timbalan Menteri lain dalam kerajaan?!!   
Simpati Blitzkrieg Anwarinas semakin menjadi dan sekiranya tidak dikekang nescaya akan tumbanglah strategi BN menjelang PRU-13 kelak!!??  Bagaimana dan apakah tindakan anda?!!
PUTRAJAYA, 19 Dis – Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini sekali lagi menafikan bahawa beliau pernah meminta bantuan kewangan daripada Bank Dunia, sama ada semasa krisis kewangan tahun 1997 atau selepas itu.

Mengulas mengenai pendedahan Pengarah Strategik Parti Keadilan Rakyat (PKR) Mohd Rafizi Ramli hari ini yang mengemukakan tiga dokumen yang didakwa sebagai bukti beliau pernah membuat pinjaman itu, Dr Mahathir berkata beliau perlu membuat pengesahan dengan Bank Dunia untuk melihat sama ada dokumen itu asli atau tidak.

“Saya nak tengok... Saya nak pi (pergi) tanya World Bank betul ka ini... pasal sekarang ni taulah gambar manusia dengan badan lain pun boleh buat.

Sepanjang yang saya ingat dan saya tidak lupa, saya tidak pernah menghantar sebarang permintaan bagi sebarang wang, tidak semasa krisis kewangan atau malah selepas itu. Saya (ketika itu) baru saja kecam World Bank, lepas tu nak minta duit kat dia buat apa? Bodohlah saya,” katanya kepada pemberita selepas perjumpaan dengan 26 peserta program realiti Adik-Adikku di Yayasan Kepimpinan Perdana di sini.

Dipetik Bernama Online, Dr Mahathir turut mempertikaikan mengapa dokumen seperti itu tiba-tiba muncul, sedangkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mengatakan beliau tidak mempunyai dokumen itu sebelum ini.

“Kenapa baru hari ni, dah berapa tahun dah, baru keluar? Pasal politiklah, pasal pilihan raya, nak burukkan orang lain,” katanya.

Anwar ketika berucap pada majlis makan malam membincangkan Program Transformasi Ekonomi (ETP) yang turut dihadiri wakil kedutaan asing baru-baru ini dilaporkan mendakwa Dr Mahathir ada menulis kepada Bank Dunia untuk bantuan dana semasa krisis kewangan.Dr Mahathir kemudiannya mencabar Anwar bersumpah dengan memegang al-Quran bagi membuktikan perkara itu.

Isnin, 19 Disember 2011

Anwar Semakin Sakit Hati Bila Tengok 1Malaysia TV!!!

Ini dia satu lagi produk untuk mencetus aspirasi melalui 1Malaysia TV yang boleh diakses melalui telefon pintar atau pun gajet pelayar laman web.  Selain daripada belajar dan berhibur boleh juga mengenal budaya berbilang kaum di Malaysia dan juga bertemu kenalan lain melalui pautan facebook!!!  Syabas kepada Arkitek 1Malaysia dengan lahirnya media tv internet dan mobil pertama negara!!!??

PM Lancar 1Malaysia TV


KUALA LUMPUR 18 Dis. – Sejarah media baru negara telah terukir hari ini dengan pelancaran televisyen Internet dan mobil pertama negara, 1Malaysia TV oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Televisyen interaktif yang boleh dilayari menggunakan telefon pintar dan tablet itu merupakan wadah dan sumber terbaharu bagi belia mendapatkan maklumat, berita dan mesej meliputi isu-isu semasa yang melibatkan golongan tersebut.

Dengan melayari www.1malaysiaiptv.com.my atau www.erama.tv/mobiletv, pengguna boleh mengakses rangkaian saluran menarik seperti RTM1, RTM2, TV3, TV AlHijrah, My Youth TV (MyTV), CCTV1, e-Korea TV dan Documentary TV.

Penasihatnya, Datuk Md. Afendi Hamdan, berkata pelancaran saluran Internet itu adalah sejajar dengan galakan kerajaan dalam membawa gagasan 1Malaysia ke dalam media baru yang canggih merangkumi dunia Internet, peralatan komunikasi digital dan telefon mudah alih pintar.

“Lebih membanggakan Malaysia Book of Records (MBOR) turut mengiktirafkan 1Malaysia TV sebagai saluran media baru pertama yang berkonsep 1Malaysia.

“Ia bertepatan dengan cita rasa golongan muda yang mahukan maklumat terkini dengan lebih pantas selain mampu meletakkan negara pada kedudukan dalam kalangan yang terbaik.

“Ini kerana, penyebaran maklumat menerusi media baru ini mampu menjamin kebolehan media tempatan menyebarkan pengisian maklumat ke dunia yang lebih luas tanpa sempadan.

“Dunia media baru mampu mencapai sasaran terutamanya bagi golongan muda yang amat bergantung kepada Internet dan peralatan telekomunikasi mudah alih pintar dalam kehidupan seharian mereka,” katanya pada majlis Pelancaran 1Malaysia TV di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Turut hadir isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, Timbalan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Senator Datuk Maglin Dennis D’cruz serta pengarah filem Ahmad Idham.

Pada majlis berkenaan, Rosmah mendapat kejutan berupa sebuah kek sempena hari kelahirannya ke-60.

Tambah Md. Afendi, perkembangan pantas teknologi baharu yang telah mengubah cara hidup dan berfikir generasi masa kini kepada kehidupan yang serba canggih turut selari dengan pendekatan kerajaan selama ini.

“Justeru, bagi menyahut usaha-usaha kerajaan ini, kita wujudkan kesinambungan di antara segenap lapisan generasi yang berbeza agar masyarakat bergerak pada aliran masa yang sama dan tidak ketinggalan,” ujarnya.

Aplikasi 1Malaysia TV juga boleh dimuat turun melalui iTunes App Store bagi iPhone, Blackberry App World (Blackberry) dan Android Market (Android) secara percuma selama tiga hari iaitu bermula hari ini dan akan mengenakan bayaran RM3 selepas itu.

-UTUSAN-

Ahad, 18 Disember 2011

Muka Keldai Politik Jambu AlJuburi!!!??

Collection terbaru AlJuburi?!!  Adam Adli UPSI?!!
Jambu ni Anwar AlJuburi dah romantiskan!?? Iyeeww!!??
Terimalah jambu batu terkini AlJuburi!!??
Inilah gambar jambu AlJuburi terkini!!??  Mungkin 10 atau 5 tahun lagi akan berlaku Liwat 3 akibat daripada sedar kena sondol Pak AlJuburi!!??  Inilah juga kangkung UPSI yang menurunkan bendera PM di PWTC semalam!!??

Agaknya baru dapat iphone 4S pada 16 Dec, sebab itulah melakukan aktiviti demo sambil turun bendera pada 17 Dec!??  Ke mana perginya pihak pengurusan  PWTC??!!  Pihak polis pula tidak ada yang keluar untuk menahan atau memantau demonstrasi aman sehingga menurunkan bendera PM??!!  Kenapa PM seorang sahaja yang kena?  Cubalah turunkan semua bendera mantan-mantan PM yang lain sekaligus!??

Apakah simbolik AUKU dengan budak nak buat 'souvenir' bendera PM?!!  Mungkin Adam apabila terpandang wajah PM di PWTC menjadi jatuh hati dan jiwanya bergelora melihat ketampanan PM daripada Aljuburi yang akan masuk ke Sungai Buloh kelak?!!  Orang dilamun cinta sanggup melakukan apa sahaja?!!

Adam kembalilah ke pangkal jalan!!??  Untuk membaca dengan lebih lanjut silalah ke pautan ini.

Khamis, 15 Disember 2011

Hulu Rajang Menerima RM200 000 Peruntukan Daripada BN

Posted by Muka Petang 12:13 PTG, under ,,, | No comments

Tahniah kepada penduduk di sekitar Sungai Oyan yang baru menerima peruntukan melalui  daripada kerajaan BN yang telah disalurkan melalui YB Datuk Billy Abit.  Semoga peruntukan ini sedikit sebanyak dapat digunakan untuk menganjurkan lebih banyak aktiviti yang lebih berfaedah.
Billy umum peruntukan RM200,000 kepada 18 rumah panjang

Posted on December 15, 2011, Thursday

KAPIT: Ahli Parlimen Hulu Rajang Datuk Billy Abit Joo mengumumkan peruntukan sebanyak RM200,000 untuk 18 rumah panjang yang terletak di Sungai Oyan, termasuk RM21,000 untuk JKKK Rumah Baya dan RM2,000 untuk Biro Wanita Rumah Baya, Sungai Oyan Baleh di sini.

Beliau berkata, geran MRP ini adalah untuk tabung JKKK setiap rumah panjang terbabit dan boleh digunakan bagi membaiki rumah panjang masing-masing mahupun membaiki sebarang kerosakan dari segi kemudahan di rumah panjang terbabit.

“Saya berharap semua tuai rumah dapat menggunakan geran MRP ini dengan sebaiknya untuk kebaikan semua penduduk di rumah panjang.

“Sekiranya terdapat kerosakan jambatan, paip air, ataupun generator, gunakanlah duit dalam tabung JKKK ini untuk membaikinya,” katanya ketika berucap pada Majlis Pemimpin Bersama Rakyat anjuran Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) di Rumah Baya, Sungai Oyan, Baleh, di sini baru-baru ini.

Hadir sama Pegawai-pegawai Jabatan JASA Alberto Mcqueen Nudong, Jimmy Ribut dan Kanchin Manggom, wakil Jabatan Imigresen Mathew Jamba dan Freddie Isau, Pegawai RELA Kapit Hendry Goh, wakil Jabatan Tenaga Kerja Kapit Manat, Pemanca Tony Kuleh, Pemanca David Dian dan Ketua Pemuda PBB Cawangan Baleh Budit Patan.

Dalam pada itu, tuai-tuai rumah di kawasan itu turut menyatakan sokongan mereka kepada kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN).

Mereka bersepakat memberikan sokongan kepada mana-mana calon yang akan bertanding mewakili BN dalam pilihan raya akan datang namun berharap agar pucuk pimpinan mengekal-kan Datuk Billy Abit Joo sebagai calon.

Rabu, 14 Disember 2011

Anwar - KAF- CIA?

Kalau nak tahu KAF tu bukan KAFIR tapi boleh jadi golongan kafir? Namun untuk mengetahui dengan lebih lanjut lagi hubungan antara Anwar dan CIA? Silalah ke pautan berikut

Ada Berani Siasat Nik Aziz?

Kalau panel khas membuktikan Taib Mahmud tidak bersalah???  Beranikah Salahuddin Ayub menggesa SPRM menyiasat Nik Aziz? 
Panel khas SPRM bincang kes Taib Mahmud
Aziz Muda   
KUALA LUMPUR, 14 Dis: Panel Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan mengadakan mesyuarat khas tidak lama lagi, bagi membincangkan desakan dari 13 NGO supaya Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud dan 13 ahli keluarganya ditangkap atas pelbagai dakwaan.

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub berkata, mesyuarat tersebut dijangka akan diadakan dalam masa terdekat sebaik sahaja Pengerusi AJK Panel itu, Datuk Radzi Sheikh Ahmad dimaklumkan mengenainya.

Menurutnya, permintaan agar diadakan mesyuarat tersebut akan dibuat oleh beliau sendiri kepada Radzi atas kapasitinya selaku salah seorang AJK Panel tersebut.

Katanya, tujuan mesyuarat itu diadakan adalah untuk membincangkan tindakan sewajarnya yang patut diambil oleh panel tersebut berhubung laporan berkenaan.

"Saya akan maklumkan perkara ini kepada Datuk Radzi nanti untuk meminta beliau memanggil mesyuarat khas AJK Panel Khas SPRM, bagi meminta SPRM menerangkan kepada kami mengenai laporan itu," katanya ketika dihubungi Harakahdaily, di sini, hari ini. 

Semalam, media melaporkan, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dari enam negara mendesak supaya Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud dan 13 ahli keluarganya ditangkap atas pelbagai dakwaan, termasuk salah guna jawatan awam, rasuah dan konspirasi untuk membentuk sebuah organisasi jenayah.

Antara NGO yang membuat tuntutan berkenaan adalah Dana Bruno Manser (BMF), Greenpeace dan pertubuhan pemantau hutan dunia, Fern.

Mereka telah mengemukakan surat bertarikh semalam kepada Kerajaan Malaysia supaya menangkap individu berkenaan kerana dituduh dengan pelbagai dakwaan berkaitan dengan pengagihan dana awam secara haram, salah guna jawatan awam, merampas tanah kerajaan, rasuah, eksploitasi konflik kepentingan dan sebagainya.

Surat berkenaan dihantar ke Pejabat Peguam Negara, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Ketua Polis Negara.

"Kami memohon pendakwa utama Malaysia pada kadar segera menangkap dan mendakwa Ketua Menteri Sarawak, empat anaknya, lapan adik-beradiknya dan sepupu pertamanya, Abdul Hamed Sepawi," kata NGO itu dalam surat mereka.

Selain Abdul Taib, 75, mereka yang dinamakan itu adalah anak-anaknya, Jamilah Hamidah Taib Murray, Mahmud Abu Bekir Taib, Sulaiman Abdul Rahman Taib, Hanifah Hajar Taib.

Manakala adik beradiknya pula adalah Ibrahim Mahmud, Aisah Zainab Mahmud, Zaleha Mahmud, Onn Mahmud, Mohamad Ali Mahmud, Mohd Tufail Mahmud, Amar Hajar Fredahanum Mahmud dan Raziah Mahmud.

Surat 10 muka surat itu ditandatangani oleh 13 NGO dari Malaysia, Australia, Jerman, Jepun, Switzerland dan United Kingdom serta beberapa tandatangan individu dari Malaysia.

Terima Kasih BN!! Akhirnya Air Bersih di Kampung Lajong Niah!!

Posted by Muka Petang 9:34 PTG, under ,,,,, | No comments

Sebelum ini penduduk Niah terutama di Kampung Lajong, Kuala Niah, Niah cuma mendapat bekalan air telaga dari bawah tanah sahaja.  Orang kampung menggelarnya Air Telaga Merah kerana warna air tidak begitu bersih.  Inilah sahaja punca air tawar yang terdapat di kawasan tersebut yang berdekatan dengan pantai yang berpasir putih.  Kebanyakan kegiatan ekonomi penduduk adalah menanam tembikai dan menangkap ikan sebagai nelayan.  Ada juga yang telah berhijrah ke bandar dan jarang sekali bilangan ahli untuk jemaah solat Jumaat mencukupi 40 orang.   

Terdapat juga perusahaan desa yang dibangunkan oleh Kaum Wanita PBB iaitu memproses bahan makanan seperti keropok, belacan dan udang kering.  Namun demikian perkhidmatan elektrik sudah lama terdapat di kampung ini melalui tenaga solar dan juga perkhidmatan internet melalui parabola.  Pekan yang terdekat adalah Batu Niah dan terpaksa dihubungi melalui lautan pasir melalui jalan darat dan bot kecil sekiranya melalui sungai.  

Itulah yang saya ingat sekitar 2002 dahulu kali terakhir melawat Kampung Lajong di Niah.  Sekarang saya pasti dengan adanya program bekalan air bersih ini maka pembangunan di sekitar Niah akan menjadi semakin cepat dan industri perusahaan desa akan berkembang dengan lebih pesat lagi.
Penantian penduduk Pilet berakhir

Utusan Malaysia Online

MIRI 13 Dis. - Penantian penghuni Rumah Panjang Pilet yang terletak kira-kira 60 kilometer dari bandar raya ini untuk menikmati bekalan air bersih sejak 40 tahun lalu berakhir apabila projek Sistem Penapisan Air Sungai Ringkas (SPASR) disiapkan, semalam.

Menteri Muda Pendidikan Awal Kanak-Kanak dan Pembangunan Keluarga negeri, Rosey Yunus berkata, projek tersebut menjadi satu lagi bukti keprihatinan kerajaan dalam membantu menaik taraf hidup dan menyelesaikan masalah rakyat.

Katanya, Rumah Panjang Pilet yang didiami kira-kira 31 keluarga sebelum ini terpaksa menggunakan air sungai untuk kegunaan harian.

"Ini menunjukkan kerajaan komited untuk membantu rakyat seperti di Rumah Panjang Pilet ini yang terpaksa bergantung kepada sumber air sungai yang keruh dan tidak dirawat untuk kegunaan harian," katanya.

Rosey berkata demikian pada majlis perasmian dan penyerahan SPASR dan Sistem Penapisan Air Bawah Tanah Ringkas (SPATR) kepada Rumah Panjang Pilet, Kampung Lajong dan Kampung Tegageng di Saeh, Niah, di sini semalam.

Dalam pada itu, Rosey berharap penyelidikan tentang pelaksanaan projek SPATR dan SPASR diteruskan bagi membantu menyelesaikan masalah sumber air bersih yang dirawat.

Katanya, kerajaan melalui Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah telah membelanjakan lebih RM1 juta untuk membekalkan SPASR dan SPATR di kawasan-kawasan terpilih di seluruh negeri ini.

"Kerajaan telah melakukan kajian sumber air di kawasan ini, dan setelah mendapati sumber airnya bersih, kita melaksanakan projek SPASR di Rumah Panjang Pilet," katanya.

Sementara itu Rosey berkata, selain Rumah Panjang Pilet, kerajaan juga menyediakan SPATR kepada penduduk Kampung Lajong dan Kampung Tegageng bagi menyelesaikan masalah penduduk yang terpaksa bergantung kepada air takungan dan air sungai berdekatan.

Katanya, kos pembinaan SPASR Rumah Panjang Pilet adalah RM274,300 manakala bagi projek SPATR di Kampung Lajong dan Kampung Tegageng masing-masing RM446,700 dan RM332,190.

Muslihat Pembangkang!!?? Gambar BR1M Palsu Atau Asli!!??

Berikut adalah gambar BR1M!  Yang mana satu palsu dan yang mana satu asli!?? Lihatlah borang di bawah ini dengan teliti!!??  Borang yang ada akaun bank adalah yang palsu!!??

Jangan terpedaya dengan muslihat pembangkang yang dengki!!!

PALSU
Inilah BR1M yang asli!!!
ASLI
Ingat sekali lagi bahawa borang asli tidak meminta butir akaun bank!!
Peringatan: Pemohon BR1M tak perlu beri akaun bank
14/12/2011 7:49pm

KUALA LUMPUR 14 Dis. – Pemohon Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) tidak perlu memberi nombor akaun bank semasa membuat permohonan bantuan tersebut, kata Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Donald Lim Siang Chai.

Beliau berkata, kementerian itu telah menerima aduan orang ramai tentang munculnya borang palsu BR1M yang meminta mereka memberi nombor akaun bank.

"Kementerian hanya mahu butiran seperti nama penuh pemohon, nombor kad pengenalan, nombor telefon dan pendapatan bulanan dan bukannya nombor akaun bank mereka,” katanya pada sidang akhbar di ruang legar Bangunan Parlimen di sini hari ini.

Donald berkata, sindiket penipuan sudah cuba mengaut keuntungan segera menerusi pemalsuan borang BR1M, dan pemohon diingatkan supaya lebih berhati-hati.

Mereka boleh menghubungi talian Hotline BR1M di 1-800-222-500 untuk mendapat kepastian untuk mengelak daripada menjadi mangsa sindiket penipuan, katanya. – BERNAMA

Panas!! Zul Londeh Al Juburi!!??


Anwar Al Juburi akan dilondehkan oleh YB Zul di Kelana Jaya malam ini! Jemput semua untuk hadir..bawa seluruh isi rumah! 

Tempat: Dewan Rukuntetangga SS5C Kelana Jaya (depan Kompleks Tabung Haji), 
Tarikh: 14.12.2011
Masa: 8.30malam. 

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Roadshow MTD dan UPNM Berakhir di Miri!!

Posted by Muka Petang 2:08 PTG, under ,,, | No comments

Malang sekali sambutan di Miri tidak begitu menggalakkan sehingga acara terpaksa dihentikan ke pukul 1 petang!  Acara ini yang sepatutnya disasarkan untuk penduduk Miri kurang mendapat sambutan!!? Adakah disebabkan kurang publisiti atau memang tiada lagi pelajar yang berminat untuk mendapatkan kerjaya dalam Angkatan Tentera Malaysia??
Perbarisan Akhir Tahun Maktab Tentera DiRaja
Acara ini berlangsung di Pustaka Miri dari pukul 8 pagi hingga ke pukul 4:30 petang yang dianjurkan oleh Unit Belia Pertubuhan Cina Miri.
 
Semoga lebih banyak acara seperti ini dianjurkan kelak! Syabas juga kepada prihatin jawatankuasa pengelola dan Angkatan Tentera Malaysia!!

Untuk mengetahui MTD dan UPNM dengan lebih lanjut sila ke pautan berikut.



Pelik Tapi Benar!! Orang Minyak Ditangkap di Sabah?!!!

Posted by Muka Petang 12:08 PTG, under ,,,, | No comments

Orang minyak telah tumpas di Sabah!  Hal ini berlaku di Tawau apabila orang lelaki berpakaian dalam berjaya diberkas oleh mangsanya.  Memang peliklah gelagat pencuri era screenagers ni!!!?
Orang minyak’ ditangkap oleh mangsanya ketika cuba mencuri

Utusan Borneo by AMIR ANUAR. Posted on December 14, 2011, Wednesday



PELIK ... Tindakan lelaki berkelakuan pelik ini mencuri di kediaman mangsanya, berakhir setelah ditangkap oleh mangsanya sendiri.

TAWAU: Seorang lelaki berkelakuan pelik bagai ‘orang minyak’ yang hanya memakai seluar dalam dan bersenjatakan pisau lipat ketika memecah-masuk sebuah rumah di Taman Semarak di sini pada awal pagi kelmarin berjaya ditangkap oleh mangsanya.

Dalam kejadian yang berlaku kira-kira jam 3.50 pagi itu, Utusan Borneo difahamkan badan lelaki separuh bogel terbabit dilumuri dengan minyak dan berbau busuk, manakala mukanya pula ditutup dengan kain baju.

Menurut mangsa yang hanya ingin dikenali sebagai Along, 30, lelaki pelik tersebut cuba melawan ketika hendak ditangkap, malah cuba menikamnya dengan pisau lipat sehingga berlaku pergelutan di antara mereka.

“Hasil bantuan adik kandung dan adik ipar saya, kami berjaya juga menangkapnya dan merampas semula wang RM2,000 dan enam buah telefon bimbit milik ahli keluarga kami yang cuba dilarikan oleh lelaki itu,” katanya.

Along menjelaskan sebelum kehadiran ‘orang minyak’ yang sedang mencuri di rumahnya itu disedari, beliau dan lapan lagi penghuni yang lain sedang tidur namun mujur isterinya terjaga selepas pintu bilik mereka cuba dibuka oleh seseorang.

Sebaik dikejutkan oleh isterinya, beliau terus bergegas turun ke tingkat bawah dan mendapati terdapat seorang lelaki yang tidak dikenali dan berkelakuan pelik sedang menyelongkar ruang tamu rumah mereka.

“Selepas itu saya mengejutkan pula dua ahli keluarga saya yang lain untuk menangkapnya, tetapi lelaki tersebut melawan sehingga berlaku pergelutan selama beberapa minit sebelum kami berjaya menangkapnya,” tambahnya.

Beliau berkata susulan daripada penangkapan lelaki pelik berkenaan, mereka terus menghubungi pihak polis yang kemudiannya tiba bagi melakukan tangkapan semula dan mengambil keterangan mereka.

Mengulas lanjut, Along berkata lelaki itu dipercayai memecah-masuk melalui jendela dapur rumahnya, dan dalam masa sama beliau akui kejadian itu merupakan insiden kedua yang menimpa mereka kerana sebelum ini rumahnya pernah dipecah-masuk pada November lepas.

Menurutnya lagi, laporan polis berhubung insiden terbabit juga telah dibuat dan pihak polis yang dihubungi oleh pemberita pula mengesahkan mengenai insiden berkenaan dan penangkapan lelaki terbabit.

Selasa, 13 Disember 2011

Khianat??? Ibu Pejabat SUPP Hangus!!??

Adakah ini perbuatan khianat?  Api dikatakan kelihatan sekitar pukul 4 pagi tadi dan pihak bomba tiba di tempat kejadian dan memadamkan kebakaran sekitar 5 pagi.  Bilik mesyuarat yang terletak di belakang bangunan mengalami kerosakan teruk.  Sehingga kini belum ada lagi kemalangan jiwa yang telah dilaporkan. 

Dr Sim Kui Hian merupakan Jawatankuasa Kerja Pusat yang pertama tiba di tempat kejadian.   Menurut Borneo Post ketika menghubungi mantan Setiausaha Agung SUPP, Datuk Sim Kheng Hui beliau menyatakan ini bukan kemalangan tetapi membiarkan pihak polis untuk menyiasat terlebih dahulu.

Sylvester Prihatin!!?? BR1M Dijual Sehingga RM50 ke RM200??!!

Posted by Muka Petang 4:57 PTG, under ,,,,, | No comments

Sylvester membangkitkan isu yang begitu penting di Sarawak khususnya mengenai penyampaian borang BR1M untuk penduduk di kawasan pedalaman.  Kalau dilihat kos pengangkutan ke pekan terdekat mungkin menelan belanja sebanyak RM500 atau lebih untuk mendapatkan BR1M itu sahaja!!
Eloklah mengikut sesetengah kawasan atau daerah di mana Pejabat Residen atau Pejabat Daerah menjadi pusat memungut borang BR1M!!  Tidak hairanlah ada juga yang menggunakan Perpustakaan bergerak untuk menyampaikan borang tersebut yang telah menggunakan langkah bijak!!!  Tidak mustahil ada pihak yang mengambil keuntungan apabila menjual borang BR1M kepada penduduk pedalaman yang sukar dihubungi oleh pengangkutan biasa sehingga mencecah RM200 ringgit!!??
RM500 tidak berbaloi sekiranya hanya tampung kos pengangkutan penduduk

Posted on December 13, 2011, Tuesday

MIRI: Bantuan RM500 tidak berbaloi sekiranya jumlah berkenaan hanya cukup untuk menampung kos pengangkutan penduduk yang terpaksa melalui perjalanan yang jauh untuk memohon bantuan berkenaan.

Kos pengangkutan yang tinggi kerana lokasi kediaman yang berselerak di luar bandar mungkin akan meminggirkan penduduk daripada mendapat bantuan berkenaan.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Marudi Datuk Sylvester Entri Muran berkata, mekanisme penyampaian perlu pragmatik agar penduduk luar bandar yang berpendapatan rendah dapat dibantu.

“Kami telah mengemukakan masalah ini dan berharap pihak berkuasa yang berkenaan akan merancang dengan penyelesaian yang praktikal untuk mengatasi masalah dan aduan daripada rakyat sebelum tarikh akhir permohonan bantuan.

“Penduduk juga berdepan masalah tidak mempunyai slip gaji, ahli keluarga yang tinggal berjauhan dan kos pengangkutan yang tinggi untuk mendapatkan bantuan ini,” jelasnya.

Entri yang juga Menteri Muda Kemudahan Awam (Bekalan Air) memberitahu, borang perlu diedarkan kepada penduduk agar mereka tidak dibebani kos pengangkutan yang tinggi hanya untuk mendapatkan borang dari kawasan pekan terdekat atau bandar.

Kerjasama daripada ketua-ketua kaum dan tuai rumah juga penting agar penduduk yang layak dengan pendapatan isi rumah kurang daripada RM3,000 menerima bantuan yang diagihkan dengan saksama.

Ahad, 11 Disember 2011

Tahniah!! Peter Chin dan Richard Riot!!

Posted by Muka Petang 10:16 PTG, under ,,,, | No comments

Mereka berdua inilah yang telah mendapat mandat untuk mengetuai SUPP bersama-sama dengan ahli Jawatankuasa Pusat dan Jawatankuasa Kerja Pusat yang lain!!

Wong mungkin telah dikhaskan jawatan Timbalan Presiden yang terdapat kekosongan sekarang ini!??  Meskipun dia memboikot TDC namun dia masih Menteri dalam SUPP dan diberikan keistimewaan juga oleh Jawatankuasa Pusat dan Jawatankuasa Kerja Pusat!!??

Memandangkan keadaan semakin genting, mereka yang berselisih pendapat hendaklah kembali bersemuka untuk mengelakkan ketegangan yang berlarutan!!??  Selamat menjalankan tugas kepada Jawatankuasa SUPP yang baru!!??  Selesaikanlah isu dalaman dengan segera sekiranya ada!!!??  Hidup BN!!!
Dua kumpulan bertelagah harus bersemuka

Posted on December 11, 2011, Sunday


KUCHING: Kumpulan Timbalan Setiausaha Agung Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) Dato Sri Wong Soon Koh dan Setiausaha Kerja Datuk Peter Chin perlu bersemuka dan cuba menyelesaikan masalah yang dihadapi.

Presiden SUPP Datuk Patinggi Tan Sri Dr George Chan berkata, beliau yakin Kumpulan Wong masih setia bersama SUPP dan mereka harus menyelesaikan masalah yang beliau sifatkan sebagai masalah ‘keluarga.’

“Demi SUPP dan BN (Barisan Nasional), kita perlu kembali bersatu kerana ini adalah masa yang amat genting.

“Tidak ada ruang untuk saling bertelingkah kerana kita perlu berjuang menentang musuh (pembangkang),” katanya ketika ditemui pada Persidangan Perwakilan Delegasi (TDC) SUPP Ke-22 di sini, semalam.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai tindakan boikot Wong dan kumpulannya yang dianggotai oleh wakil rakyat parti iaitu Datuk Tiong Thai King, Datuk Francis Harden Hollis, Datuk Lee Kim Shin, Dr Jerip Susil, Ranum Mina dan Dr Johnichal Rayong Ngipa.

Ketegangan dalam parti wujud apabila Wong pada Khamis lalu mengumumkan keputusan akan memboikot TDC.

Tindakan itu diambil berikutan Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) parti tidak mempedulikan aduan ahli-ahli yang mendakwa wujud penyelewengan dan kejanggalan dalam proses pemilihan beberapa cawangan pada November.

Laporan akhbar semalam menyiarkan hasrat Wong untuk menyokong Chin sebagai Presiden tetapi bertegas untuk tidak akan menghadiri TDC.

“Biar kami tegaskan di sini kami tidak ada niat untuk keluar parti, cuma kami memboikot TDC. Kami cintakan parti,” kata Wong yang dipetik sebagai berkata.

Krisis SUPP: Kumpulan Wong mendapat restu daripada KM Sarawak??!!

Benarkah KM Sarawak merestui Kumpulan Wong?!!  Ikutilah kupasan lanjut dalam thesis Anak Merdeka di sini.

Adakah terdapat cuma hubungan perniagaan sahaja antar zon tengah?!!  Benarkah KM Sarawak membenarkan Cina Sibu menguasai SUPP setelah Cina Miri gagal mengekang penguasaan DAP di Sarawak?!!!

Wajarkah SUPP diberikan penghormatan sebagai Datuk Bandar apabila mereka telah kehilangan banyak kerusi bandar-bandar utama di Sarawak?  Patutkah kita bersimpati kepada SUPP lagi memandangkan kawasan mereka bertanding mempunyai jurang perbezaan yang jauh ketara antara luar bandar dan bandar!!?? 

Mampu Jawatankuasa Kerja Pusat SUPP menyusun strategi, merubah jentera dan juga imej parti!???  Wajarkah logo SUPP ditukar sebagai memberi nafas baru kepada sokongan terhadap SUPP baru ini!??

Kumpulan Wong tidak hadiri TDC

Posted on December 11, 2011, Sunday
KUCHING: Kumpulan Timbalan Setiausaha Agung SUPP Dato Sri Wong Soon Koh tidak bercakap kosong apabila mereka benar-benar tidak menghadiri Persidangan Perwakilan Tiga Tahun Sekali (TDC) parti tersebut yang dirasmikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak semalam.

Selain Wong, para pemimpin yang lain turut memboikot ialah Datuk Tiong Thai King, Datuk Francis Harden Hollis, Datuk Lee Kim Shin, Dr Jerip Susil, Ranum Mina dan Dr Johnichal Rayong Ngipa. Mereka merupakan wakil rakyat.

Kumpulan tersebut merupakan pesaing kepada kumpulan Setiausaha Kerja Datuk Seri Peter Chin.

Wong dan Chin berhasrat menjadi Presiden berikutan Datuk Patinggi Tan Sri Dr George Chan mengundur diri.

Pada Khamis lepas, kumpulan tersebut mengumumkan keputusan akan memboikot TDC dan pemilihan parti yang diadakan pada hari ini.

Tindakan itu diambil berikutan Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) parti tidak mempedulikan aduan ahli-ahli yang mendakwa wujud penyelewengan dan kejanggalan dalam proses pemilihan beberapa cawangan pada November.

Ahli-ahli daripada beberapa cawangan berkenaan juga dikatakan sebelum ini pernah mengemukakan aduan kepada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) berhubung salah laku itu.

Najib Gesa SUPP supaya Berubah!!

Posted by Muka Petang 11:36 PG, under ,,,,, | No comments


Perdana Menteri memberi garis panduan kepada parti SUPP untuk kembali dihormati di Sarawak!! 

Mereka tidak harus bersengketa sesama ahli parti kerana lawan sebenar adalah pihak pembangkang di luar dan bukan dalam parti.

Najib juga menegaskan bahawa beliau tidak mencampuri urusan dalamn parti dan berharap SUPP kembali kuat dengan menggariskan strategi baru, mengubah imej baru dan merombak jentera parti ke arah kemenangan!!??
"SUPP Perlu Berubah Atau Diubah!!!?
 Najib garis tiga strategi penting menangi sokongan pengundi bandar
 Berita Minggu
M Hifzuddin Ikhsan

2011/12/11

KUCHING: Datuk Seri Najib Razak yang mahu Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) berubah atau diubah, menggariskan tiga strategi penting bagi parti itu untuk memenangi sokongan pengundi bandar.

Perdana Menteri yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) berkata, parti komponen BN kedua terbesar di Sarawak itu perlu mengkaji dan merangka strategi baru ke arah kemenangan, mengubah imej ke arah lebih baik dan merombak jentera parti dengan tujuan memperkukuhkannya.

"Apa yang penting ialah untuk SUPP kembali memenangi keyakinan dan kepercayaan rakyat terhadap SUPP. SUPP perlu berubah untuk menjadikan ia pilihan rakyat Sarawak, khususnya pengundi Cina," katanya berucap merasmikan Persidangan Tiga Tahun Sekali (TDC) SUPP, di sini, semalam.

Hadir sama Presiden SUPP, Tan Sri Dr George Chan Hong Nam dan Timbalan Presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), Datuk Amar Abang Johari Openg, mewakili Ketua Menteri yang juga Pengerusi BN Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud, yang kini mempunyai urusan rasmi di India.

Perdana Menteri percaya BN mampu memenangi keyakinan pengundi bandar jika semua parti komponen bekerja lebih kuat, meletakkan kepentingan parti melebihi kepentingan diri serta sentiasa bersedia mendengar suara serta denyut nadi rakyat.

Najib berkata, pencapaian SUPP yang hanya menang enam daripada 19 kerusi ditandingi pada pilihan raya negeri April lalu perlu dinilai dalam melakukan perubahan, supaya ia dapat melakukan perubahan bagi memenangi kembali keyakinan rakyat menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 nanti.

"Sebagai sebuah parti yang mengamalkan demokrasi kita perlu bersedia untuk berubah. Apa yang terjadi di negara Asia Barat dan Afrika Utara membuktikan kepentingan kita untuk berubah mengikut keperluan rakyat," katanya.

Beliau berkata, persidangan SUPP kali ini yang menjadi pentas terakhir Dr Chan selepas 15 tahun menerajuinya, perlu menyatukan kembali ahlinya walau apa pun yang terjadi, kerana lawan sebenar parti adalah pembangkang di luar, bukan sesama ahli parti.

"Pemenang tidak boleh mengambil segalanya dan yang kalah tidak seharusnya hilang segalanya. Kembalilah bersatu kerana lawan kita sebenar adalah pembangkang di luar sana, bukan sesama ahli dalam parti.

"Saya minta selepas pemilihan ini semua selesai, kita semua dapat kembali bersama membentuk pasukan yang kuat kerana seperti dalam perlawanan bola sepak, hanya pasukan yang dapat bermain sebagai satu pasukan saja akan menang," katanya.

Najib turut menjelaskan kehadirannya ketika SUPP melalui ujian amat besar dalam pemilihan bagi jawatan Presiden, adalah kerana sebagai Pengerusi BN, setiap parti komponen amat penting bagi beliau dan kerana Sarawak juga amat penting bagi BN.

"Saya tidak ada tujuan dan niat yang lain, jauh sekali untuk mencampuri urusan dalaman mana-mana parti komponen BN. Saya cuma ingin melihat parti SUPP yang kuat dan dihormati oleh masyarakat di Sarawak," katanya.

Sementara itu, Najib turut melancarkan buku pertama hasil tulisan Dr Chan bertajuk What Now? yang menceritakan banyak pengalaman bekas Timbalan Ketua Menteri Sarawak itu sejak berkecimpung dalam politik hingga persaraannya.

Dr Chan berkata, semua hasil jualan buku berharga RM38 senaskhah itu akan disalurkan kepada tabung Pertubuhan Kanser Kanak-Kanak Sarawak (SCCS).

Sabtu, 10 Disember 2011

Parti Komponen BN Sarawak Perlu Selesaikan Masalah Dalaman Agar Rakyat Tidak Hilang Keyakinan!!!???

Posted by Muka Petang 11:57 PTG, under ,,,, | No comments

Taib mahu semua komponen BN menyelesaikan isu dalaman dengan segara agar dapat bersedia menghadapi PRU-13.  Jika dilihat pihak pembangkang terutamanya telah mula berkempen di Sarawak, Azmin Ali telah berada di Sarawak untuk memastikan penipuannya dapat disalurkan di kawasan luar bandar yang tidak mengikuti perkembangan siber agar isu cincin Rosmah dan isu air Selangor masih boleh digunapakai!!??

Sekiranya komponen parti masih mempertikaikan kewibawaan ahli atau Majlis Tertinggi parti maka persediaan belum lagi bermula tetapi sudah roboh kerana kubu yang kuat perlukan asas atau tapak yang kukuh!!??  Ini akan menjamin kekebalan kubu yang telah dibina walau apa juga rintangan sekali pun nescaya akan dapat dilalui dengan mudah!!??

Semoga pertikaian dapat diselesaikan dan persediaan akan menjadi lebih mantap kerana Sarawak sudah mempunyai pelan transformasi yang strategik dan sekiranya kerajaan BN tidak lagi berkuasa di Sarawak maka akan hancurlah segala persediaan untuk menjadi negeri maju menjelang 2030 kelak!!?? 


BN Sarawak Rangka Dasar Baru Untuk Pertingkat Asas Ekonomi Dan Sosial Negeri - Taib 
10 Disember, 2011 18:56 PM 
KUCHING, 10 Dis (Bernama) -- Barisan Nasional (BN) Sarawak telah merangka dasar baru yang akan mengubah asas ekonomi dan sosial negeri ke era lebih cemerlang, berasaskan dasar transformasi yang diperkenalkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud berkata selepas kejayaan membangunkan kawasan utara dan selatan Sarawak meliputi Miri, Bintulu, Limbang, Kuching dan Samarahan, BN negeri kini giat membangunkan wilayah tengah melalui pembangunan Koridor Tenaga Diperbaharui Sarawak (SCORE).

"Dengan pembangunan itu kerajaan negeri akan melakukan transformasi seluruh Sarawak menjelang tahun 2020 melalui pembangunan infrastruktur asas dan utiliti untuk terus memacu pembangunan masa depan sejajar dengan impian kita di Sarawak untuk sama-sama mencapai tahap negara maju," katanya, di sini Sabtu.


Beliau berkata demikian dalam ucapan sempena perasmian Persidangan Perwakilan Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) yang disempurnakan Najib selaku Pengerusi BN.


Teks ucapan Taib yang juga Pengerusi BN negeri dibaca Menteri Perumahan Datuk Amar Abang Johari Tun Openg.


Taib berkata rakyat Sarawak amat berterima kasih kepada kerajaan pusat di bawah kepimpinan Najib, khasnya dalam membantu pembangunan besar di negeri Sarawak ketika ini.


Peruntukan yang diberi kerajaan pusat banyak membantu dalam proses transformasi yang telah dan bakal dinikmati oleh semua kaum etnik di Sarawak.

"Tidak ada kaum yang akan tersisih di dalam usaha ini...apa yang perlu ialah supaya anak-anak Sarawak diberi latihan secukupnya dan mereka mempunyai kapasiti atau keupayaan dan kepakaran untuk turut serta dalam pelbagai kegiatan ekonomi yang tercetus dalam proses ini," katanya.

Menyentuh pilihan raya umum ke-13, Taib berkata BN Sarawak berikrar bekerja dengan lebih kuat untuk meneruskan kemenangan BN.

Sehubungan itu, beliau meminta semua parti komponen BN negeri agar menyelesaikan segala masalah dalaman agar tidak menjejaskan keyakinan rakyat terhadap BN.


Sementara itu, Presiden SUPP Tan Sri Dr George Chan Hong Nam dalam ucapannya pula berkata sepanjang tempoh 15 tahun menerajui parti yang berusia 52 tahun tersebut menyaksikan banyak cabaran yang telah ditempuhnya.

Dr Chan berkata Persidangan Perwakilan SUPP Ke-22 kali ini dilihat lebih hangat menyaksikan persaingan yang sengit dalam menjawat kerusi tertinggi parti itu.

"Saya harapkan keputusan pemilihan yang terbaik dalam SUPP yang perlukan pemimpin untuk menempuh cabaran pembangkang di negeri Sarawak dan pemimpin yang telah dipilih pastinya akan mengutamakan parti berbanding agenda peribadi," katanya.

Katanya SUPP sentiasa cuba untuk melakukan perubahan dalam parti itu untuk menjadi sebuah parti yang lebih baik mewakili pelbagai kaum dan suku kaum di Sarawak.

Beliau yang mengakhiri ucapannya dengan perkataan "Se'ati" bermaksud "bersatu" turut berharap SUPP kekal sebagai parti komponen BN yang utama dan penting serta kekal dan bersatu dalam BN.

DAP Ada Berani Had Tempoh Perkhidmatan Wakil Rakyat Mereka?!!!

Posted by Muka Petang 2:59 PTG, under ,, | No comments

SUPP sudah berani meletakkan  had dalam tempoh perkhidmatan kepimpinan parti.  Ini untuk membolehkan muka baru yang penuh dengan inspirasi baru dan semangat waja untuk mengetuai parti!!??  Syabas kepada delegasi SUPP yang memikirkan kepentingan parti daripada orang yang gila kuasa!!??

DAP ada berani ikut langkah SUPP??  Kita cabar DAP, PKR dan PAS terlebih dahulu untuk membuat pembaharuan sedemikian!!??
SUPP lulus had tempoh perkhidmatan

Posted on December 10, 2011, Saturday

KUCHING: Jawatankuasa Pusat (CC) Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) semalam meluluskan pindaan perlembagaan yang akan mengehadkan tempoh perkhidmatan barisan kepimpinan parti.

Presidennya, Datuk Patinggi Tan Sri Dr George Chan berkata, pindaan itu akan berkuat kuasa selepas dikemukakan dan seterusnya diluluskan oleh Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS).

“Kita memberi had (tempoh perkhidmatan) untuk memberi peluang kepada orang lebih muda (mengambil alih),” katanya pada sidang media di ibu pejabat SUPP di sini, semalam.

Oktober lalu, Dr Chan memaklumkan bahawa pindaan perlembagaan itu akan dibincangkan pada Persidangan Perwakilan SUPP dan seterusnya dikemukakan kepada ROS.

“Bagi saya, ia (had penggal barisan kepimpinan) adalah sesuatu yang baik kerana ia membolehkan sesiapa yang berkuasa akan mencapai apa yang mereka mahu lakukan dan ahli parti yang lebih muda akan mempunyai rasa bertanggungjawab,” katanya yang dipetik sebagai berkata pada Oktober lalu.

Tempoh perkhidmatan untuk barisan kepimpinan seperti Presiden, Timbalannya dan Setiausaha Agung akan dihadkan kepada tempoh tertentu.

Ia turut merangkumi Menteri, Setiausaha Politik sama ada dari peringkat negeri mahupun persekutuan.

Had tempoh itu merupakan antara isu yang diutarakan dalam Pelan Maju parti.

Dalam buku tersebut, dinyatakan bahawa jawatan Presiden tidak patut menjangkau sembilan tahun daripada tarikh beliau dipilih atau dilantik.

Manakala untuk menteri persekutuan, timbalan ketua menteri dan menteri negeri, tempoh maksimum adalah dua penggal, manakala tiga penggal untuk timbalan menteri dan menteri muda.

Tempoh maksimum bagi Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri pula adalah empat penggal pilihan raya.

Bagaimanapun, had tempoh itu akan disambung sekiranya Ahli Parlimen atau ADUN itu dilantik sebagai menteri, timbalan menteri atau menteri muda dan setiausaha parlimen.

Bagi setiausaha politik di peringkat persekutuan dan negeri serta kaunselor, had jangka masa perkhidmatan mereka ialah selama enam tahun, manakala senator (satu penggal), pengerusi pihak berkuasa tempatan dan badan berkanun (lapan tahun).

Syabas Tan Kai!!! Gagah Menerajui Barisan Pemuda SUPP!!

Tahniah kepada Tan Kai kerana diberi kepercayaan untuk menerajui barisan kepimpinan baru Pemuda SUPP sempena TDC mereka.  Semoga Pemuda SUPP dapat mengukuhkan manifesto Presiden SUPP untuk mengembalikan kepercayaan kaum Cina kepada SUPP semula.

Diharap mereka tidak meminggirkan kaum lain yang masih memberi kepercayaan kepada SUPP!!  Syabas dan tahniah Tan Kai!!!  Semoga dapat mengembalikan kerusi Kuching daripada cengkaman DAP!!!??
Tan Kai ikrar pantau manifesto Presiden baharu

by Jessica Jawing. Posted on December 10, 2011, Saturday

KEPIMPINAN BAHARU: Bekas ketua pemuda Sih Hua Tong (tengah) meraikan kemenangan bersama Tan Kai (kiri) selepas pengumuman dibuat. Turut kelihatan, Lawrence Kong.
Ketua Pemuda yang baharu dipilih akan memainkan peranan umpama ‘pembangkang dalam parti’

KUCHING: Barisan baharu Pemuda Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) menyaksikan Tan Kai menerajui kepimpinan itu selepas dipilih pada Persidangan Perwakilan Pemuda SUPP, malam kelmarin.

Tan Kai, 41, seorang jurutera elektrik yang memenangi 38 undi, menewaskan Ketua Pemuda Cawangan Senadin, Lawrence Kong dengan 29 undi.

Proses pengiraan undi yang bermula pada kira-kira jam 5.30 petang selesai pada jam 11.30 malam kelmarin.

Bagi Ketua Pemuda baharu dilantik itu, beliau berjanji akan menggunakan pendekatan yang lebih baik dalam memantau manifesto parti.

“Tidak kira siapa Presiden baharu nanti, saya akan memainkan peranan umpama ‘pembangkang dalam parti’ di mana saya akan memantau janji yang mereka suarakan dalam manifesto semasa pemilihan Presiden.

“Ia bagi memastikan manifesto yang dilaungkan akan dilaksanakan kerana saya merasakan hanya badan induk yang mampu melaksanakan janji kemudian baharulah parti dapat bergerak,” kata bekas Setiausaha Agung Pemuda SUPP itu kepada pemberita sejurus diumumkan sebagai Ketua Pemuda baharu.

Selain pemilihan ketua, Pemuda SUPP pada persidangan itu turut membentangkan beberapa resolusi yang turut diadaptasikan semasa persidangan.

Antaranya Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) digesa menangani isu ketidakseimbangan pengundi apabila ia menjalankan proses persempadanan semula yang dijangka siap 2014.

Pemuda SUPP menjelaskan beberapa konstituensi mempunyai jumlah pengundi yang lebih ramai berbanding konstituensi lain berdasarkan nisbah penduduk.

Di Sarawak, misalnya kerusi bandar seperti Pending, Batu Lintang dan Bukit Assek mencatatkan lebih 20,000 pengundi sementara paling rendah di Ba’Kelalan dengan hanya 6,000 pengundi.

Selain tiga perkara berkenaan parti juga memohon kepada kerajaan pusat untuk mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC) dan memperuntukkan dana jangka panjang kepada sekolah Cina.

Resolusi berkenaan termasuk memastikan jawatankuasa parti akan melaksanakan tempoh dua penggal sahaja kepada jawatan tertinggi iaitu presiden.

Tahniah!!! Tnay Ketua Wanita SUPP Ke-13

Posted by Muka Petang 10:13 PG, under ,,,, | No comments

Tahniah kepada Tnay yang baru dilantik menjadi Ketua Wanita SUPP.   Baru 3 tahun lepas menjadi ahli SUPP kini sudah menyandang jawatan sebagai Ketua Wanita SUPP.  Semoga muka baru ini akan membawa pembaharuan dalam struktur Jerayawara/ Jalinan Mesra Rakyat untuk menarik pengundi kembali kepada SUPP!!  Tahniah sekali lagi

 Jawatankuasa Pusat Wanita SUPP Ke-13
Ketua Wanita: Tnay Li Ping
Timbalan Ketua Wanita: Ho Siik Ngo
Setiuasaha: Ling Ngar Yieng 
Bendahari: Pong Hon Kin 
Setiausaha Penganjur: Katharine Voon Yian Wie 
Publisiti: Kho Teck Ee 
Kebajikan: Jong Mui Eng

Tnay dipilih Ketua Wanita baharu

  Utusan Borneo 10 December 2011, Sabtu


KUCHING: Kekecohan yang berlaku pada Persidangan Wanita SUPP kelmarin tidak menghalang sesi pemilihan bagi Jawatankuasa Pusat Wanita SUPP Ke-13 dijalankan.

Meskipun lebih daripada 200 perwakilan diketuai oleh Suzanne Lee bertindak keluar dewan, pemilihan tetap diteruskan bagi memastikan kelancaran persidangan.

Hasil pemilihan tersebut, Tnay Li Ping dari Cawangan Kuching dipilih sebagai Pengerusi Wanita yang baharu menggantikan penyandangnya, Suzanne Lee.

Tnay yang ditemui selepas pengumuman keputusan pemilihan di Ibu Pejabat SUPP kelmarin memberitahu, beliau tidak menyangka akan dipilih bagi jawatan tersebut sekali gus mengetuai barisan Wanita SUPP.

“Insiden yang berlaku pada sebelum sesi pemilihan bermula adalah di luar jangkaan kami.

“Tetapi sebagai ketua yang baharu dipilih, saya bersama dengan barisan jawatankuasa yang baharu akan bekerjasama dan bersatu padu bagi meneruskan perjuangan parti,” katanya.

Tnay, 36, yang merupakan Penasihat Pengurusan Kesihatan dan juruhebah separuh masa, menyertai Wanita SUPP sejak tiga tahun lepas.

Sebagai muka baharu dan dipilih sebagai Ketua Wanita SUPP, Tnay berazam untuk memperkukuhkan lagi barisan Wanita dengan satu semangat dalam memberikan khidmat terbaik kepada rakyat.

Pada sesi pemilihan semalam seramai 116 calon layak bertanding untuk 49 jawatan dan daripada jumlah itu 42 orang dipilih bagi merebut jawatan tertinggi wanita.

Diketuai oleh Tnay, Jawatankuasa Pusat Wanita SUPP Ke-13 menyaksikan Hoo Siik Ngo sebagai Timbalan Pengerusi, Ling Ngar Yieng (Setiuasaha), Pong Hon Kin (Bendahari), Katharine Voon Yian Wie (Setiausaha Penganjur), Kho Teck Ee (Publisiti) dan Jong Mui Eng (Kebajikan).

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive

Blog Archive

Tags

Tags

#MajulahMiri (3) #ManifestoBNSarawak2016 (1) #NajibRazak (3) #PolitikKesejahteraanRakyat (4) #PRN11 (5) #SarawakElection (7) #SarawakMemilih2016 (9) #SUPP (1) #tanyanajib (1) #TeamAdenan (1) #TeamAdenan #PRNSarawak #UndiBN (16) #theAdenanWay (5) #WeCanBee (2) 1 Sayawal (2) 100 tandatangan (1) 1432H (1) 16 September 2012 (2) 1981 (1) 1BN (1) 1M4U (1) 1Malaysia (14) 1Malaysia TV (1) 2011 (9) 2012 (2) 21 Iban Trackers (1) 22 Julai 1963 (1) 22 Julai 2013 (1) 23 Januari 2012 (1) 30 Januari 2012 (1) 3P (1) 50 Tahun Sarawak Merdeka (1) 500 AMK Keluar Parti (1) 8 Oct 2012 (1) 9M-1GB (2) A1 (2) Abang Abd Wahap (1) Abang Abdul Rauf (1) Abang Haji Muhammad Salahuddin (3) Abang Jo (1) Abang Johari (25) Abdul Aziz Adenan (15) Abdul Aziz Mohd Yusof (2) Abdul Aziz Yusoff (3) Abdul Karim Hamzah (9) Abdul Manan Ismail (1) Abdul Rahman Ismail (1) Abdul Rahman Sebli Sanusi (1) Abdul Sani (1) Abdul Taib Mahmud (57) Abdullah Saidol (4) Abdullah Sani Abdul Hamid (1) Abg Abd Aziz (1) Abg Jo (5) Abg Johari (6) Abgimuddin (3) Abgimuddin Kiram (2) Abgimudin (1) AbgJo (2) Abu Dhabi (1) Abu Seman Jahwie (2) Abu Seman Karim (1) Abu Seman Yusop (1) Abun Sui (1) AcaravTahunan (1) Acryl Sani (1) Adam Adli (10) Adena Satem (1) Adenan Satem (38) Adnan (1) ADUN (24) ADUN Bekenu (1) ADUN bersara (1) ADUN Demak Laut (1) ADUN Lambir (1) ADUN Meluan (2) ADUN Perak (1) Afdlin Shauki (1) Affendi Jeman (2) AFP (1) Agen CIA (4) Agihan Dividen ASB 2012 (1) Agong (1) Ahamd Nazib (2) Ahli Dewan Undangan Negeri Sarawak (28) Ahli Parlimen (2) Ahli Parlimen Batu (1) Ahli Parlimen Paya Besar (1) Ahli Parlimen Rompin (2) Ahli Parlimen Sarawak (30) Ahmad Johan (1) Ahmad Lai (15) Ahmad Maslan (7) Ahmad Nazib (12) Ahmad Sabu (3) Ahmad Said (2) Ahmad Zahid Hamidi (1) Ahmed Wali Karzai (1) Aidan Wing (3) Aidana Baizieva (2) Aidana Karabosa (1) Aidel Lariwoo (1) Aidil Adha (1) Aidil Fitri (6) Aidilfitri 2012 (1) AIFFA (1) Air Asia (4) Air Bersih (3) Air Percuma (4) AirBus A340 (1) Aisanda (1) Akademik (1) Akta Keterangan (1) Akta Universiti (1) Aktivis (1) Aku Janji BN (2) Al Jazeera (1) Al Juburi (1) Al-Quran (1) Alan Ling (1) alehkayong (7) Alexander Linggi (3) Alfred Jabu (12) Alfred Yap (4) Ali Biju (1) Ali Mahmud (1) Ali Rustam (1) Ali Setan (1) Altantuya (1) altiusdirectory (1) Alvin Chong (1) amah (2) Amanah Saham Bumiputera (1) Amanat Haji Hadi (1) Amaran Hujan Lebat Peringkat Jingga (1) Ambang Merdeka (1) Ambiga (2) Ambiga Pengajur Seksualiti Merdeka (2) Ambiga Sreenevasan (7) Ambrose Blikau Enturan (1) Amizuddin Ahmat (1) AMK (2) AMK Hulu Selangor (1) AMK Sarawak (3) Amuk (3) Ana Raffali (1) Anak Binai (1) anak merdeka (3) Anak Sarawak (1) Anak Sungai Derhaka (1) Anak Yatim (2) Anarki (1) Andrew Lo (1) Andrewson Ngalai (1) ANGKASA (1) angkasawan (1) Angkat Sumpah (1) Angkatan Tentera Malaysia (9) Animals (1) Annuar Rapee. Ripin Lamat (1) Anonymous (2) Ansari Abdullah (1) Anti Adam Adli (1) Anti BN (3) Anti Rosmah (1) Anti Taibetes (5) Anugerah Juara Lagu 25 (1) Anwar Cium Lelaki (4) Anwar Gay (2) Anwar Ibrahim (204) Anwar Ibrahim Bersara (2) Anwar Ibrahim Cium Lelaki (2) Anwar Ibrahim Imam Mahdi (1) Anwar Ibrahim's Past Quotes (1) Anwar Liwat Mahasiswa Sabah (1) Anwar Pakai Tuala (3) Anwar Pembulak (16) Apai (2) apanama (1) Arifiriazul Paijo (2) Arip Ameran (1) arkeologi (1) Armada Pemuda PBB (8) Artis Masuk UMNO (2) Artis Sarawak (1) Artis Sokong Najib (1) Asajaya (3) ASB (1) ASEAN (1) Asfia Nassar (2) Asian Correspondent (1) Askar (1) Askar Siber (1) Aslan bin Abdullah (1) Astana (1) Astronomy Day 2011 (1) ASWAJA (1) Atheis (1) Atlet (1) Atlet Terjun Olimpik Negara (1) ATM (4) Audie Chua (2) audie61 (4) AUKU (3) Aunty Umbrella (1) Australia (1) Awan Nano (1) Awang Abdillah Awang Nassar (3) Awang Bemee (1) Awang Tengah (16) Awangku Khaider (1) Azhar Ibrahim (4) Aziz Bari (2) Azizan Abdul Razak (2) Azlan Abdullah (4) Azlan Mohd Lazim (1) Azlan Yusof (7) Azlin Alias (1) Azmi Bujang (1) Azmin Ali (39) Aznil Mustapha. Jamil Khir Baharom (1) Ba'kalalan (1) Babi (2) Badrul Amin Baharom (2) Bagan (1) Baharuddin Mokhsen (3) Baitulmal Sarawak (2) Bajet 2011 (3) Bajet 2012 (2) Baju Hitam (1) Bakalalan (1) Bakun (3) Balaci Pembangkang (1) Balak (4) Balingian (5) Band of Bloggers (1) Bandar Baharu Lingga (1) Bangkok Pundit (1) Banjir (4) Banjir Kedah (2) Banjir Kedah 2010 (1) Bantu Kempen Pembangkang (1) Bantuan Am (1) Bantuan Rakyat 1Malaysia (1) Bantuan Sekolah RM100 (1) Bapa Saiful (1) Baram (4) Barbara Mawan (1) Barisan Nasional (143) Barisan Nasional MCA (1) Barisan Nasional Sarawak (5) Barrack Obama (1) Baru Bian (34) Basil (1) Batang Lupar (5) Battle for Egypt (1) Batu Kawah (2) Batu Lintang (2) Batu Niah (1) Batu Sapi (8) Baucar Buku 1Malaysia (1) Bawang Assan (2) Bawani (1) Bayan Mutiara (1) BB1M (1) BCCK (4) Beaufort (1) Bebaskan Anwar 901 (5) Beginda Minda (4) Bekas ADUN Sarawak (1) Bekas Mufti Perlis (1) Bekas PAS (2) Bekenu (6) Beladin (1) Belaga (2) Belaga Uma Badeng (1) Belanjawan 2012 (2) Belanjawan 2013 (3) Belawai (1) Belia (7) Benama (1) Bencana alam (1) Bengoh (2) Benigno Aquino (1) Berawan (1) Berbuka Puasa (1) Berita Harian (1) Berkat Timber Trading (1) Bernama (47) BERNAS (1) Bersih (1) Bersih 2.0 (5) Bersih 3 (10) Bersih 4 (1) Bersih diburu polis (1) Betin Maro (1) Beting Maro (3) Betong (4) Betty Chew (7) Beufort (1) Biadap (1) Bicara Rakyat (1) Bidayuh (2) Billy Abit (2) BIMP-EAGA (1) Bintulu (11) Biodata Adenan Satem (2) Biodata Calon BN PRK Kuala Besut (1) Biodata Calon Kerdau (1) Biodata Calon Merlimau (1) Biodata Calon PAS PRK Kuala Besut (1) Biodata Doris Sophia Brodie (1) Biodata Ketua Menteri Sarawak (1) Biodata Menteri Besar Sarawak (1) Biro Ekonomi PBB (1) Biro Ekonomi Pemuda PBB (2) Biro Penerangan Pemuda PBB (1) Biseksual (2) Black Magic (1) Blackberry (1) Blog Pembangkang (1) Blogger (2) Blogger Dipukul DAP (1) Blogger JASA (1) blogger kena saman (1) Blogger PR (1) Blogger Pro BN (1) Blogger Sarawak (4) Blogger. Sarawak (3) Blogger. Sebanaku-Sarawak (2) Bloggers United (1) BMF (4) BMS (1) BN (148) BN Direct (3) BN Pilihan Orang Muda (9) BN Priharin (1) BN Prihatin (3) BN Sabah (2) BN Sarawak (57) BN Terengganu (7) Boboi (1) Boeing 747 (1) Bohong (1) Boikot ADUN (1) Bolhassan Di (1) Bomoh Hebat (1) Bongkar (7) Bonus Raya 2012 (1) Borang BR1M Asli (2) Borang BR1M Palsu (1) Borang Palsu (1) Borneo Post (2) Boyert (1) BR (1) BR1M (11) BR1M 2 (3) Braveheart Blogger (1) Brunei (1) Bruno Manser Fund (1) BTN (1) Buang Pekerja (1) Bubur Lambuk (1) Budaya Ketam (1) Bujang Berani (1) Buka Puasa (3) Buka Sekolah 2012 (1) Bukit Assek (2) Bukit Kota (2) Bukit Sari (3) Buku Jingga (3) Bulan Sabit Merah (1) Bumiputera (6) Bungai (1) Bunyi Ngauman Langit (1) Bursa Malaysia (2) Calon Baru BN (3) Calon Baru PBB (14) Calon Baru PRS (2) Calon Baru SPDP (3) Calon Baru SUPP (3) Calon Baru SWP (3) Calon BN (3) Calon BN PRK Kuala Besut (2) Calon PAS Johor (1) Calon PAS PRK Kuala Besut (2) Calon PBB (1) Calon PBB Kota Samarahan (1) Calon PKR Permatang Pauh (1) Calon PKR PRU13 (1) Calon PKR Sarawak (14) Calon Presiden SUPP (3) Calon PRN11 Sarawak (1) Calon PRU13 (3) Calon Rasmi BN Sarawak 2011 (5) Calon Tidak Rasmi SUPP (2) Calon Wanita (1) Cambodia (1) Campaign (1) Canada (1) Carbon Offset Surcharge (1) Cari Makan (1) Carta Kebenaran (1) Cawat (2) CCU (1) Celik IT (1) CEO (1) Ceramah Perdana (1) Ceramah Umum (1) Chan Ming Kai (1) Change We Must (1) Che Long (2) Chee See How (1) CheguBard (2) Chin Peng (1) Chin Peng Masuk Malaysia (1) China Doll (4) CHOGM (1) CHOGM Action Network (1) Chong Chien Jen (7) Chong Chieng Jen (13) Chong Jieng Jen (1) Christchurch (1) Christina Suntai (1) Chua Soi Lek (1) Chua Tian Chuang (1) Chua vs Lim (1) CIA (2) CIBEI (1) Cina (1) Cincin Rosmah (3) citizenship (2) CIU (1) Cium Ketiak Pmimpin (1) Clare Revcastle Brown (2) CM5 (1) CM5 Taib Mahmud (1) CSI (1) Cucu Mat Kilau (1) Culture (1) Cumbu Jantan (1) Curtin University (1) Cuti Hari Mengundi (1) Cuti Umum (1) Cyb3r 4rmy (1) Daftar Pengundi (2) Dalat (4) Daniel Tajem (3) DAP (144) DAP Lawan PKR (1) DAP Sarawak (1) DAP. SUPP (1) Daro (1) DARPA (1) darulehsantoday (2) Dasar Ekonomi Baru (1) data (1) Dataran Merdeka (1) Datin Seri Rosmah Mansor (1) Dato (1) Datuk Gramong Juna (2) Datuk T (5) Datuk Zuki (1) Daud Abd Rahman (1) Daud Abdul Rahman (7) Daulat Tuanku (1) David Cohen (1) David Teng (2) Dayang Maimunah Daud (1) DBKL (1) DBNA (1) Debat II (1) Deklarasi Kuching (2) Demak Laut (6) Demo 1 Jan 2012 (1) Demonstrasi (1) Demonstrasi Mesir (3) Demonstrasi Palsu (1) Dennis Ngau (3) Dera Anak (1) Dera Budak Kecil (1) Dera Pembantu Rumah (1) Dewan Rakyat (1) Dewan Suarah Kuching (4) Dewan Undangan Negeri (1) Dilema pengundi (1) Ding Kuong Hiing (2) Dinosaur DAP (1) Doktor Falsafah (2) Dokumen Palsu Bank Dunia (1) Dolah Saidol (1) Dominique Ng (4) Dong Zong (1) Doris Sophia Brodie (1) Double Y (1) Douglas Unggah (2) Dr Abd (1) Dr Abdul Rahman Ismail (2) Dr Abdul Rahman Junaidi (3) Dr Afif (2) Dr Annuar Rapa ee (1) Dr Badrul Ditangkap Khalwat (2) Dr Bob Baru (1) Dr Che Rosli (1) Dr Draup (6) Dr George Chan (18) Dr Hazland Hipni (5) Dr James Masing (12) Dr Jerip Susil (2) Dr John Brian (1) Dr Marshitah Ibrahim (1) Dr MAZA (1) Dr Novandri (1) Dr Richard Brooks (1) Dr Rosmah Mansor (1) Dr Sheilagh Brooks (1) Dr Sim Kui Hian (6) Dr Teo (2) Dr Teo Yu Ken (3) Dr Tiki Lafe (1) Dr Zambry (1) Dr Zulkefli (2) DrMiM (1) DSAI (4) DUMC (2) DUN (9) DUN Kedah (2) DUN Kedah Bubar (1) DUN Muara Tuang (1) DUN N5 Demak Laut (2) DUN N8 Satok (9) DUN Nangka (1) DUN Pantai Damai (1) DUN Sarawak (13) DUN Sarawak bubar (15) DUN Semariang (1) Dzulkefly Ahmad (3) Earthquake (1) Edmund Stanley Jugol (1) Edwin Dundang (2) Ekonomi (8) Ekspo (1) Ekspo IKS Sedunia Hong Kong (1) Elizabeth Wong (3) Ellison Ludan (1) Empangan Baram (1) Empangan Murum (1) Empiang Jabu (1) Engkelili (1) Engkilili (1) English (1) Epworth Hospital (1) Esmail Kiram II (2) ESSCOM (4) ETP (1) Eurocopter 120 (2) EXCO Kedah (1) EXCO Pemuda PBB (6) Exco PKR Selangor (1) Ezam Nor (1) Ezkay Abdullah (1) Facebook (7) Fadillah (3) Fadillah Yusof (26) Fadillah Yusuf (1) Faekah Husin (2) Fakulti Kedoktoran Universitas Briwijaya Malang (1) Fardu Ain (1) Fathul Bari (1) Fatimah (2) Fatimah Abdullah (11) FDI (1) Felda Golden Venture Holdings (1) Felda Sahabat 17 (2) Festival Pertunjukan Seni Bela Diri Kuching 2012 (1) Filipina (5) Firefly (1) Fireflyz (1) Fitnah (10) Fitnah Pakatan (1) Fitnah Pembangkang (1) Flood (1) Foreign Direct Investment (1) Francis Harden (1) Francis Siah (12) Free Malaysia Today (14) Fuad Hassan (1) G5 (2) Gabenor Sarawak (3) Gabriel Adit (1) Gagasan 1Malaysia (3) Galas (18) Gambar (2) Gan Eng (1) Gan Pei Nei (1) Gan Ping Sieu (1) Gang Nam Style (1) GAP (2) GAY (2) Gay Jamban (1) GE13 (5) Gelang Patah (3) Gelombang Rakyat (1) Gempa Bumi (1) Gempur JPM (1) Gen Y (1) George Chan (3) George Lagong (1) Gerakan (2) Gerakan Anti DAP (1) Geran Kerajaan (1) Geran Persatuan (1) Gila Kuasa (1) Globalwitness (2) GMDU Dream Centre (1) Go Green (2) Godam (3) Golden Churn (3) golden churn pure creamery butter (2) Govind Singh (1) Gr (1) Gramong Juna (6) Granong Juna (1) Green Energy (2) Green Technology (2) GRO (1) GST (2) Gua Musang (4) Gua Niah (1) Gugur bayi (1) Guru (1) Guru Diberi Amaran (1) Guru Label Polis Najing (1) HAARP (2) Hab Halal Tanjung Manis (1) Hackers (1) Hadi Awang (24) Hafiz AF7 (2) Hafiz Mania (1) Hafiz Suip (1) Hafsah Harun (1) Haji 2011 (1) Haji Hadi (1) Hak Imigresen Sarawak (1) Halal (3) Halimah Mohd Sahat (1) Halimah Yaacob (1) HAM (1) Hamzah Ibrahim (1) Harakah (2) Harga Tol Pan Borneo (1) Hari Astronomi (1) Hari Jadi TYT (2) Hari Kebangkitan Rakyat (1) Hari Kemerdekaan (2) Hari Kibarkan Jalur Gemilang (2) Hari Malaysia (2) Hari Malaysia 2012 (2) Hari Mengundi Pilihanraya Sarawak 2011 (12) Hari Pahlawan Negeri Sarawak (1) Hari Penamaan Calon PR Sarawak 2011 (6) Hari Penamaan Calon PRK Kuala Besut 2013 (1) Hari Perkhidmatan Awam Sarawak 2012 (1) Hari Raya (2) Harry Potter (1) Harta Taib Mahmud (1) Harun Salim Bachik (1) Hasbi Habibollah (3) Hassan Ali (4) Hassanudin Salim (1) Hazaland Hipni (1) Hazlan Hipni (1) Hedging Doba Crude Oil (1) Henry Lau (1) Hew Kuan Yau (1) HFMD (1) Hiburan (1) High Frequency Active Auroral Research Programme (1) Hii King Chiong (3) Hijau (1) Himpun (1) Himpunan Biadap (1) Himpunan Haram (3) Himpunan Hijau (1) Hina Anggota Keselamatan (2) Hina Gambar Pemimpin (1) Hina Islam (2) Hina Sarawak (1) Hina Sultan (1) Hishamuddin Hussein (5) Hishamuddin Rais (1) HKR112 (2) Homoseksual (1) Hong Kong (1) Hotel Hilton KL Central (1) Hotel Pullman (1) Hotel Seri Carcosa (1) Hulu Langat (1) Hulubahlol Sulu (1) Husam Musa (3) HUSM (1) IADA (1) Ibrahim Ali (2) Ibrahim Mahmud (1) Ibu Pejabat Hangus (1) Ibu Pertiwi Kita (1) ICT (1) Idris Jala. Bario. Politik Sarawak (3) Idris Jusoh (2) IIC (1) Ijazah (1) Ijazah Kehormat (1) IKD (1) Ikon Pakatan Haram (1) Ikrar Sokong BN (1) Ikrar Sokong UMNO (1) Illuminati (1) Imam Mahdi (1) Inap Desa (1) Indang Engkas (1) Indeks (1) Indonesia (3) Industri (2) Industri Elektronik (1) Industri Kreatif (1) Industri Perladangan (1) Infantri (1) Ini Kalilah (1) Inspirasi Kenyalang 2013 (1) Institut Kajian Dasar (1) International (1) International Islamic Centre (1) Internet (1) Internet Blackout Day (1) Internet Gentian Optik (1) Ipoh Timor (1) Iran (1) Irkutsk (1) Isitiadat Pertabalan Agong Ke 14 (1) Islam (1) Ismail Sabri (4) Ismandy Ali Hassan (1) Israel (1) Isteri CM (2) Isteri Ketua Menteri (3) Isteri Ketua Menteri Sarawak (2) Isteri Perdana Menteri (2) Isteri PM (2) Isteri Taib Mahmud (10) Isu Air Selangor (1) Isu AUKU (1) Isu balak (2) Isu Gantung Aziz Bari (1) Isu JAIS DUMC (4) isu khinzir (1) Isu Mentega Halal (2) Isu Moral (1) Isu Murtad (1) Isu NFC (1) Isu Pecah Amanah (1) Isu Rasis (2) Isu Royalti Minyak (1) Isu Sekatan Empangan Murum (1) Isu Tanah (3) Isu Tanah NCR (6) Isu Video (1) Isu Video Seks (2) Izminur Salleh (1) Jabatan Imigresen (1) Jabatan Ketua Menteri (2) Jabatan Penerangan (1) Jabatan Perdana Menteri (2) Jabatan Tanah dan Ukur (1) Jabu (3) Jacel Kiram (1) Jacob and Co (1) JAIS (4) JAKIM (1) Jalan Patingan (1) Jalan Raya (1) Jalinan Antarabangsa (1) Jalur Gemilang (6) Jalur Lebar Internet (1) Jam Omega (3) Jam Tangan Omega (1) Jamaluddin Jarjis (2) Jamalul Kiram (3) Jamalul Kiram III (15) Jambatan Kedua Pulau Pinang Runtuh (1) Jambu Anwar Ibrahim (1) James Chan (1) James Dawos (3) James Masing (13) James Wong (1) Jamilah Anu (1) Jamilah Taib (1) Janji Bersih (3) Janji Biadap (1) Janji Demokrasi (1) Janji Ditepati (6) Janji Pakatan (1) Jari Dicalit (1) JASA (3) JATI (1) Jatuh (2) Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (1) Jawatankuasa Siasatan Ngauman Langit (1) Jawatankuasa Terpilih Parlimen (4) Jaya Ramba (1) JC Fong (1) Jeffrey Kitingan (1) Jeffry Ooi (1) Jelajah Media Sosial 1 Malaysia (1) Jelajah Merdeka Rakyat (1) Jelebu (1) Jenapala (1) Jenice Lee (1) Jeniri Amir (1) Jentera Pakatan Rakyat (10) Jentera Pilihanraya (21) Jentera Pilihanraya Sarawak (1) Jentera PRU13 (3) Jepak (1) Jerayawara Bubur Lambuk Bubur Pedas (1) Jimmy Donald (1) Jimmy Palikat (1) Jiwa Bakti (2) JKKK (1) JKR (1) Joget Syawal (1) John Brian (1) John Saban (1) Johnny Wong (1) Johor (7) Jolo (2) Jom Ubah (1) Joseph Entulu (1) Joseph Salang (4) Joseph Salang Gandum (5) JPUNS (3) JPUS (1) JTP (4) JTS (1) Julau (7) Kabinet Bayangan (1) Kabinet Menteri 2013-2018 (2) Kabinet Sarawak (3) Kabinet Sarawak 2011 (1) Kabong (1) Kad Raya (1) KAF (1) Kaherah (1) Kajian Pembangunan (1) Kakitangan awam diberhentikan (1) Kami (1) Kampung Assyakirin (1) Kampung Datu (2) Kampung Datu Lama (1) Kampung Hilir (2) Kampung Jambu (1) Kampung Kudei Baru (1) Kampung Lajong (1) Kampung Lusut (1) Kampung Pujut Tanjung Batu (1) Kampung Sebat Melayu (1) Kampung Sim-sim (1) Kampung Simpunul (1) Kampung Sri Jaya (1) Kampung Tabuan Lot (1) Kampung Tanduo (5) Kampung Temedak (1) KampungWifi (1) Kampus Kota Samarahan (1) Kanang Langkau (1) Kanowit (3) Kanser (1) Kapal Perang Jepun (1) Kapal Selam (2) Kapit (7) Karikatur (1) Karim Hamzah (3) Karnival (1) Karpal Singh (10) Katori Maru (1) Kayu Hanyut (1) KDN (6) Keadilan (1) Kebakaran (2) Kebing Wan (1) Kedah (5) Kedah Banjir (1) Kedai Rakyat 1Malaysia (1) Kediaman Ketua Menteri Sarawak (1) Kejam (1) Kek Harijadi (1) Kek Lapis Sarawak (1) Kekayaan Ketua Menteri (1) Kelab BN (1) Kelab Penyokong BN (3) Kelab Penyokong UMNO Miri (1) Kelana Jaya (1) Kelantan (20) Kelapa Sawit (1) Keldai (1) Keluar BN (1) Keluar Parti (2) Keluar Parti BN (1) Keluar PKR (1) Keluarga (1) Keluarga Ketua Menteri Sarawak (1) Keluarga Perdana Menteri (1) Kemajuan Tanah (1) Kemalangan (1) Kemalangan Bot Ekspres Belaga (1) Kemanusiaan (1) Kemelut UMNO (1) Kementerian Kewangan (1) Kempen 901 (1) Kempen Antirokok (1) Kempen Kesedaran Teknikal (1) Kempen Menjiwai 1Malaysia (1) Kempen Pilihanraya Sarawak (20) Kempen PRU13 (1) Kemudahan Awam (1) Kepulauan Sulu (1) Keputusan Mahkamah Anwar Ibrahim (4) Keputusan Pilihan Raya Sarawak 2006 (1) Keputusan Pilihan Raya Sarawak 2011 (2) Keputusan Pilihanraya Negeri Sarawak 2011 (1) Kerabu Bersuara (1) Kerajaan Pakatan (1) Kereta Kabel (1) Kereta Kebal (1) Kereta Perisai Berantai (1) Kes China Doll (1) Kes Dera Budak Kecil Dalam Facebook (1) Kes Letupan 3 Bom (1) Kes Liwat (1) Kes Mahkamah (2) Kes Mahkamah Anwar Ibrahim (2) Kes Video (1) Keselamatan (1) Kesihatan (5) Ketua Menteri Sarawak (23) Ketua AMK (2) Ketua Beliawanis MACA (1) Ketua Cabang Miri (1) Ketua Cabang PKR Miri (2) Ketua Masyarakat (1) Ketua Masyarakat Kaum Iban (1) Ketua Menteri Pulau Pinang (8) Ketua Menteri Sarawak (62) Ketua Pembangkang (36) Ketua Pembangkang Rosak Akhlak (1) Ketua Pembangkang. Mat Bunga (1) Ketua Pemimpin Pembangkang (2) Ketua Pemuda BN (1) Ketua Pemuda BN Sarawak (4) Ketua Pemuda MIC (1) Ketua Pemuda PBB (11) Ketua Pemuda PKR (2) Ketua Pemuda SUPP (1) Ketua Pemuda UMNO (5) Ketua Penerangan Pemuda (3) Ketua Penerangan Sayap Pemuda (1) Ketua Penerangan UMNO (2) Ketua Polis Kuala Lumpur (1) Ketua Polis Negara (2) Ketua Setiausaha Politik Ketua Menteri (1) Ketua Umum Pembangkang (3) Ketua Wanita BN Sarawak (1) Ketua Wanita PBB (2) Ketua Wanita SPDP (1) Ketua Wanita SUPP (1) Ketua Wanita UMNO (4) Khairul Azam Abdul Aziz (1) Khairy Jamaluddin (6) Khaled Nordin (2) Khalid Samad (1) Khalid Abu Bakar (1) Khalid Gagap (6) Khalid Ibrahim (20) Khalid Ismeet (1) Khalid Samad (3) Khalid Yunos (1) Khalwat (1) Khianat (1) khutbah Jumaat (1) Kidurong (1) Kiram (4) Kiram III (1) KITA (2) KJ (1) KLCI (1) KLIA2 Sepang (1) KM5 (1) Koh Tsu Koon (1) Kohilan (1) Kolera (3) Komander RSF (1) Komiti Sosial dan Kebajikan (1) Kompas (1) Komponen BN Sarawak (1) Komunis (1) Komunis pejuang kemerdekaan (1) Komunis Sabu (2) konfrantasi (1) Konrad Adeneur Foundation (1) Konsesi balak (1) Kontraktor Bermasalah (1) Konvensyen Barisan Nasional Sarawak (5) Koperasi dan Kepenggunaan (1) Koran (1) Korban 2012 (1) Koridor Tenaga Diperbaharui Sarawak (1) Kosmo (2) Kota Kinabalu (1) Kota Samarahan (11) Kotor (1) KR1M (3) Kreatif (1) Krisis (3) Krisis Air Selangor (1) Krisis Dalaman BN (2) Krisis PRS SPDP (2) Kroni (1) Ku Li (2) Kuala Besut (1) Kuala Langat (1) Kuala Lumpur (4) Kubah Ria (1) Kuching (21) Kuching Fest 2011 (2) Kuching Selatan (2) kuchingitam (3) Kudat (1) Kumpulan 17 (1) Kumpulan Rimbunan Hijau (1) Kurang Saman Trafik (1) Kutip Sampah (1) Labis (1) Lahad Datu (31) Lajim Ukin (2) LAKIL (1) Laman Facebook Anti Sarawak (1) Laman Parlimen (1) Lambir (5) Lan Berambeh 2012 (1) Land and Survey (1) Lanun Sulu (2) Larry Sng (13) Latheefa Koya (2) Lathefa Koya (1) Latiff Ahmad (1) Lau Wei Kiong (2) Law on Native Customary Land in Sarawak (1) Lawas (1) Lawat Sarawak (1) Lawatan Kerja Ketua Menteri (1) Lawatan Kerja TPM ke Sarawak (1) Lawyer Garang (1) LCCT (1) Lebuhraya (6) Lebuhraya Rakyat (1) Lee Boon Chye (1) Lee Chee Leong (1) Lee Guan Eng (1) Lee Kim Shin (4) Lee Kuan Yew (2) Lee Michael Toyad (1) Lee Seng An (1) Lelaki Cium Anwar (1) Lelaki Lembut Cium Anwar (1) Lelaki Pakai Tuala (1) Lelaki Terjun AirAsia (1) Lembah Pantai (5) Lembu (3) Len Taliff Salleh (2) Leo Michael Toyad (1) Leonard Linggi (2) Lesbian (1) LGBT (1) LHDN (3) Li Hua Plaza (1) Liew Jiu Ming (1) Lihan Jok (1) Lim Guan Eng (33) Lim Kit Siang (19) Lim Su Kien (1) Limbang (5) Lina Joy (1) Linda Then (2) Liow Tiong Lai (2) Listen (1) Liwan Lagang (1) Liwat (4) Liwat 901 (3) Liwat Mahasiswa Sabah (1) Lo Khere Chiang (1) Lokman Adam (1) Lompat Parti (5) London Evening Standard (1) London's Riot (1) Long Item (1) Lorna (1) Lovely Rainbow (2) LPG (1) Lubok Antu (1) Lulzsec (1) Lundu (2) Lusung (1) Lynas (1) Machan (5) MAFREL (1) Magrina Awing George (1) Maharaja Lawak Mega 2011 (1) Mahasiswa Malaysia di bunuh (1) Mahasiswa Malaysia Malang (1) Mahasiswa Merempuh UPSI (2) Mahasiswa Sabah Diliwat Anwar Ibrahim (1) Mahasiswa Turun Bendera Najib (7) Mahasiswa UPSI (2) Mahasiswa UPSI Memalukan (1) Mahfuz Omar (1) Mahmud Abu Bekir Taib (7) Majang Ranggi (1) Majikan Kejam (2) Majlis Konvokesyen (1) Majlis Merdeka Raya (1) Majlis Peguam Negara (1) Majlis Pelancaran Pan Borneo (6) Majlis Pimpinan Negeri Sarawak (1) Majlis Tertinggi (2) Majoriti (1) Mak Lampir (2) Makhluk Asing (1) Malang (1) Malaysia (104) Malaysia Airlines (1) Malaysia Business (1) Malaysia Chronicle (2) Malaysia Strikes Back (1) Malaysia-Chronicle.com (2) Malaysia. (1) malaysiakini (1) malaysiakini.com (3) Malaysian Spring (1) Malaysian Student Department (2) Malayuraya (1) Maliki Mahli (1) Malindo Air (1) Mandat Rakyat (1) Mangkat (1) Mangsa Helikopter Terhempas Semenyih (1) Mangsa Kebakaran (1) Manifesto BN (2) Manifesto BN Sarawak (2) Manifesto Pakatan Haram (1) Manifesto PAS (1) Manifesto Pilihan Raya Sarawak 2011 (2) Manifesto Pilihan Raya Sarawak 2016 (1) Manifesto PRU13 Kedah (1) Manoharam (1) Mansor Othman (1) Mansuh PTPTN (2) Mantan Perdana Menteri (1) Mariam Mokhtar (3) Martin Ben (1) Marudi (2) Mas Gading (2) Mas-Air Asia (1) Masakan Sarawak (1) Masalah Air (1) Masir Kujat (2) Mat Bunga (1) Mat Jantan (1) Mat Sabu (7) Mat Sabu pertahan komunis (1) Matang (1) MatJenPeCal (1) Matt Duggan's Riot (1) Matu (1) Maximus Ongkili (2) Mayat Komunis (1) MB Kedah Berbulan Madu (1) MB Kelantan (1) MB Perak (1) MB Selangor (3) MBKS (4) MBPJ (3) MCA (4) Media Baru (3) Media Tradisional (1) mediapermatangpauh (1) Meetup Kuching (1) Melaka (2) Melanau Blogger (14) Melaun (1) Melaun Judat (1) Melbourne (1) Meluan (4) Membuang Undi (1) Menang (1) Mengamuk (1) Mengundi (1) Menteri (4) Menteri Besar (2) Menteri Besar Kedah (2) Menteri Besar Sarawak (2) Menteri Besar Selangor (5) Menteri Besar Terengganu (2) Menteri Kebajikan Wanita dan Pembangunan Keluarga (1) Menteri Kemudahan Awam (1) Menteri Kesihatan (1) Menteri Muda (6) Menteri Pembangunan Perindustrian (1) Menteri Perlancongan (1) Menteri Pertahanan (1) Menteri Wanita Sarawak (1) Merdeka (3) Merdeka 2012 (1) Merdeka 55 (1) Mesyuarat UMNO (1) MIC (2) Michael Lias (1) Michael Manyin (2) Michael Teo (2) Micheline Calmy-Ray (1) Michelle Yeoh (1) Mild Stroke (1) Military (1) MiM (2) Minda Tajdid (1) Minyak Naik (1) Miri (37) Mirul Haizam (1) MJC (1) MJIT (1) MNLF (4) MoCS (12) Mohammad Ali Mahmud (2) Mohammad Salleh (1) Mohd Asri Zainul Abidin (1) Mohd Isa Abdul Samad (1) Mohd Zin Mohamed (1) Mohdar Ismail (1) Mong Dagang (1) Moody's Report (1) Mordi Bimol (1) Morliah Awang Daud (1) Morshidi Ghani (1) MOSTI (4) MP (1) MP Miri (1) MPN (1) Mr Mansuh (1) mStar (1) mStar Online (2) MTD (1) MTUC (1) Muara Tebas (1) Muara Tuang (2) Muda Tengah (3) mudatengah (5) Mufti Pahang (1) Muhamad Razali (1) Muhyiddin (1) Muhyiddin Yassin (11) Muka Baharu PRU13 (1) Muka Baru PRU13 (1) muka murtad DUMC (3) muka petang (3) Mukah (6) Mukapetang (2) Mukhriz Mahathir (3) Murid asrama (1) murka (1) Murtad (2) Murum (2) Musa Abdullah (2) Musa Aman (1) Mustafa Ali (3) Mustaffa Ali (1) Mustapa Mohamed (1) Muzik (1) MyCreative (1) mySinchew (1) N. 14 Batu Kawah (1) N. 74 Pujut (1) N.72 Lambir (1) N.74 Pujut (2) N15 (1) N27 (1) N27 Merlimau (1) N28 Kerdau (1) N45 (2) N47 (1) N5 (3) N5 Tenang (3) N50 (1) N51 (2) N51 Balingian (1) N62 (1) N65 (1) N70 Ba'kelalan (1) N8 Satok (4) N9 Padungan (3) Nabi Anwar (1) Nadeane (2) Nafsu (1) Nahas Helikopter Semenyih (2) Nahas Udara (2) Nahas Udara Sarawak (1) Naib Ketua Pemuda PBB (1) Naib Presiden PBB (1) Naib Presiden PKR (1) Najib (4) Najib Ke Sarawak (2) Najib Lawat Sarawak (5) Najib Razak (119) Najib Razak Lawat Sarawak (3) Najib Razak Letak Jawatan (1) Najib Razak Rasmi Sekolah (1) Najib4PM (4) Nallakaruppan (1) Namewee (3) Nancy Shukrie (1) Nangka (1) Nanyang Siang Pau (1) Naroden (2) Naroden Majais (1) Naroden Matjais (4) National Feedlot Corp (3) Nazri Abdul Aziz (1) NCL (1) NCR (1) NCR Land (1) Negeri Pembangkang (1) New Straits Times (2) New Zealand (1) Newspapers (12) NFC (2) Ng Moon Hing (1) Ng Paik Kheng (5) Nga Kor Ming (2) Ngabang Gawai Dayak 2012 (1) Ngap Sayot (1) Ngemah (1) NGO (2) Niah (2) Nik Aziz (32) Nik Aziz Nik Mat (1) Nik Seri Ayu Nik Ibrahim (1) Nikotin Percuma (1) Nisa Adinna (1) Nizar Jamaluddin (1) NKRA (1) Nobisha (1) Noh Omar (1) Nooryana Najwa (1) Norah Abd Rahman (2) Norazman Abdullah (1) Normala Sudirman (4) North Borneo (1) NST (1) NUJ (1) Nur Misuari (5) Nurul Izah (1) Nurul Izzah (9) Nurul Izzah Lembah Pantai (1) Nurul Nuha (4) OBG (1) Occupy Dataran Merdeka (2) Occupy Perth (1) Old Boys Association (1) Olimpik (1) Ombak Rindu (1) Ong Lai Sark (1) Op Daulat (2) OPA (1) Ops Daulat (5) Ops Mai Pulai (1) Ops Pasir (1) Ops Sulu (2) OpsMalaysia (1) Orang Asli (1) Orang Minyak (1) Orang Ulu (1) Ottawa (1) Oxford Business Group (1) Oya (2) P 215 Kapit (1) P Kamalanathan (1) P.214 (1) P.219 Miri (1) P.44 Permatang Pauh (1) P192 Mas Gading (1) P196 (1) P218 (4) P219 (2) P221 (1) PAD (1) Padang Majlis Bandaraya Miri (1) Padang Merdeka (1) Padungan (1) Pagar Rumah PM Dirempuh (1) Pahang (3) Pahang Daily Online (1) Pahangku (1) Pakai Kasut (1) Pakaian Rasmi (1) Pakan (2) Pakar Perundangan digantung (1) Pakatan Haram (42) Pakatan Rakyat (19) Paktan Rakyat (1) Palsu (2) Pan Borneo (4) Pancing Ahli (1) Pandan (1) Pandelela Rinong (1) Pandelela Rinong Pamg (2) Pandi Suhaili (8) Pandikar Amin (1) Panel Pemikir JASA (1) Pangkalan Hadapan. BN Prihatin (1) Panglima (1) Panglima Harimau (1) Pantai Bungai (1) Pantai Damai (1) PAP (1) papagomo (8) PAPAHOMO (1) Parlimen (8) Parlimen 2012 (1) Parlimen Ampang (1) Parlimen Batang Lupar (1) Parlimen Hulu Rajang (2) Parlimen Kota Samarahan (2) Parlimen Miri (1) Parlimen Petra Jaya (4) Parlimen Santubong (6) Parlimen Sarawak (1) Parlimen Stampin (2) parpukari (1) Pars AV-8 (1) Parti Baru BN (2) Parti Bersatu Sabah (6) Parti Rakyat Sarawak (3) PAS (127) Pasir (1) Pasir Panjang (1) Pasir Puterh (1) Pasukan Penguatkuasa SPR (2) PATI (2) Patricia Gari (1) Patrick Wong (1) Patriot (1) PAU 2011 (1) Pauline Kayan (1) Paulus Palu (5) PBB (205) PBB Lundu (1) PBB. BN Sarawak (1) PBDS (1) PCM (2) PDRM (4) Pecah Perpaduan (1) Pegawai Daerah (1) Pegawai Daerah Lundu (1) Pegawai Kerajaan (1) Pegawai Khas Anwar Ibrahim (1) Pegawai Sosial (1) Pegawai Waran 2 (1) Pehin Sri (3) Pejabat Daerah Lundu (1) Pejabat Kemajuan Rakyat (1) Pejabat Ketua Menteri Sarawak (1) Pejuang Kemerdekaan (1) Pekan (1) Pekan Machan Terbakar (1) Pekerja Indonesia (1) Pekerja Industri (1) Pekerja Kilang (1) Pelaburan (1) Pelagus (2) Pelajar Peluk Islam (1) Pelajar Tayang Punggung (1) Pelan Induk Pembangunan (1) Pelan Pembangunan Pendidikan (1) Pelan Peralihan (1) Pelan Peralihan Ketua Menteri Sarawak ke-5 (1) Pelancongan (3) Pelik (1) Peluang Pendidikan (1) Pemandu Zahida Rafik (1) Pembangkang (10) Pembangunan (4) Pembangunan Usahawan Bumiputera (1) Pembubaran DUN Sarawak (7) Pembubaran Parlimen 2013 (1) Pemerhati Politik (1) Pemimpin Bersama Rakyat (2) Pemuda BN (1) Pemuda PAS (1) Pemuda PBB (12) Pemuda PBB Letak Jawatan (1) Pemuda PBB.Biro Ekonomi Pemuda PBB (1) Pemuda PKR (2) Pena Emas Sarawak (1) Penan (4) Penang (1) Penasihat (1) Penasihat Ekonomi Selangor (1) Penceroboh Lahad Datu (11) Penceroboh Sabah (11) Pencuri (1) Pending (1) Penerima BR1M Haiwan (1) Pengajian Tinggi (1) Pengarang Harakah Ugut Bunuh (1) Pengerusi BN (2) Pengerusi Cawangan SUPP (3) Pengerusi DAP Sarawak (1) Pengerusi SPDP (2) Pengerusi SPR (2) Pengerusi SUPP (3) Penggal Ke 9 (1) Pengganas Bersih (3) Pengganas Sulu (14) Pengganss Sulu (1) Pengganti Ketua Menteri Sarawak (3) Pengganti Taib Mahmud (1) Pengundi Hantu (1) Penipu (1) Penipu Rakyat (1) Pentas Rakyat (1) Penyu (1) People’s Alliance for Democracy (1) Peraduan (2) Perak (4) Peralihan Kuasa KM Sarawak (1) Perancangan Sumber dan Alam Sekitar (1) Perang Siber (1) Perayaan (1) Perbadanan Fidlot Nasional (4) Perdana Menteri (7) Perdana Menteri Gay (1) Perdana Menteri Malaysia (13) Perdana Menteri. Ketua Menteri (1) Perhimpunan Agung UMNO 2011 (1) PERKASA (4) Perkauman (1) Permaisuri Sarawak (1) PERMATA Negara (1) Permatang Pauh (2) Permodalan Nasional Berhad (2) Perpaduan (1) PERS (1) Persatuan Astronomi Sarawak (1) Persatuan Media Sosial Sarawak (1) PERSB (2) Persidangan ADUN Sarawak ke-17 (2) Perth (1) Pertubuhan Bukan Kerajaan (1) Perutusan Aidilfitri (1) Perwira Maya (1) Pesaka Bumiputera Bersatu (1) Pesuruhjaya Polis Negeri Sarawak (1) Petaling Jaya (1) PETCO (1) Peter Ato Mayau (2) Peter Chin (22) Peter John Jaban (3) Peter Minos (1) Peter Nansian (6) Petra Jaya (6) Petronas (1) Petua BN (1) Phillipine (1) Piasau (2) Pidato Perdana (2) Pijak Gambar Pemimpin (1) Pilhan Raya Sarawak (4) Pilhan Raya Sarawak 2011 (1) Pilhanraya (1) Pilihan Raya (1) Pilihan Raya Sarawak (21) Pilihan Raya Umum Ke -13 (1) Pilihanraya Kecil Cawangan (2) Pilihanraya Negeri (4) Pilihanraya Negeri Sarawak (7) Pilihanraya Sarawak (10) Pilihanraya Sarawak 2011 (6) Pilihanraya Sarawak Ke-10 (8) Pilihanraya Umum (1) Piliharaya (3) Pingat Perkhidmatan Cemerlang (1) Pirtates of the Carribean On Stranger Tides (1) pisau (5) PKM (1) PKR (243) PKR Lawan PAS (1) PKR Miri (1) PKR Sabah (1) PKR Sarawak (16) PKR Selangor (3) PKR Suai (1) Planetarium Sultan Iskandar (2) Plet JPJ (1) Plet WWW1 (1) PM (1) PM Sempoi (1) PNB (1) Pneumokokal Meningitis (1) Polis (1) Polis Di Raja Malaysia (3) Polis Terkorban (1) Politician (11) Politik (22) Politik Sarawak (17) Politik Kotor (12) Politik Maki Hamun (1) Politik Matang (1) Politik Pembangkang (1) Politik Sarawak (25) Politik Semenanjung (10) Politik Universiti (1) Pornthip (1) Portfolio Hal Ehwal Islam Selangor (1) PPP (2) PPRPD/PKCW (1) PR (2) pr.bonology.com (1) Prairin (1) Pramugara Melampau (1) Presiden PAS (1) Presiden PBB (1) Presiden SUPP (2) Presiden UMNO (7) PRK (12) PRK Kerdau (1) PRK Kuala Besut (15) PRK Merlimau (1) PRK Permatang Pauh (4) PRK Politik Kotor (1) PRK Tenang (2) PRN Sarawak 2011 (2) PRN Sarawak 2016 (2) PRN Selangor (1) PRN11 (1) PRN11Sarawak (3) Pro BN Sarawak Blogger (1) Pro Zionis (1) Prof Dr Sim Kui Hian (1) Progran 6P (1) Projek IC (1) Projek Jiwa Murni (2) Protes (2) Proton Ace (2) PRS (38) PRS 10 (1) PRU (9) PRU 13 (29) PRU Sarawak (1) PRU-13 (5) PRU13 (179) PRU14 (1) PSY (1) Puan Sri (1) Puan Sri Ragad (6) Pulau Pinang (19) Pulau SImunul (1) Pulau Talang-Talang (1) Pusat Islam Antarabangsa (1) Pusat Khidmat Wakil Rakyat Tanjung Datu (1) Pusat Penetasan Penyu Talang-Talang (1) Puteri Jacel Kiram (2) Puteri SPDP (1) Puteri Sultan Sulu (1) Putra Jaya (1) Putrajaya (3) PWTC (2) Quake (1) Rabiah Amit (1) Racist (3) Radin Kadri (1) Radio (1) Radio Free Sarawak (5) Radio Haram (3) Radpanzer (1) Rafizi Ramli (15) Ragad Al Kurdi (1) Ragad Al Walid (2) Ragad Mahmud (2) Ragad Taib (4) Ragad Waleed Al-kurdi (1) Ragad Walid (1) Rahim Thamby Chik (1) Rahsia Dahsyat Bateri 3A (1) Rais Yatim (14) Raja Goyang 360 (1) Raja Muda (4) Raja Muda Abgimuddin Kiram (2) Raja Muda Kiram (3) Raja Muda Sulu (2) Raja Nong Chik (1) Raja Petra (4) rajahmas (9) Ramadan (10) Ramadan 2012 (3) Ramadhan (2) Ramalan (1) Rancangan Sarawak (1) Rang Pindaan Kesalahan Pilihan Raya (1) Ranking Alexa Region Malaysia (1) Rasis (1) Rasuah (6) Raya 2012 (1) Razaili Gapor (1) Razakan Seran (1) Razali Ghapoor (1) Razi Sita (1) Rebel5 (1) Rebut Kerusi (1) Regime Mubarrak (1) RELA (1) Rembau (2) Rempuh Pagar Rumah PM (1) Renjer (1) Rentap 5 (1) Repok (1) Repot Polis (2) Resepsi (1) Residen Kuching (1) Restoran Coop 1 Malaysia (1) Reuters (1) RH Hotel (1) Richard Branson (1) Richard Riot (6) Richard Silo (1) Ripin Lamat (5) Rizab Gunasama Bumiputera (5) RM500 (1) RMC (1) RMK11 (1) Roadshow (1) Robert Lau (1) Robert Tan (1) rogol (2) Rohani Karim (9) Roket Lawan Dacing (1) Rompak (1) Ron 97 (1) RON95 (1) RON97 (1) Ronnie Liu (1) ROS (1) Rosey (1) Rosey Yunus (6) Roslan Ahmad (2) Roslan Baharuddin (1) Roslan Mokhtar (1) Rosmah Mansur (7) Rossey Yunus (1) RTM (2) Rubiah Wang (2) Rude (1) Rumah Banglo Calon PAS Kuala Besut (1) Rumah Dr Teo (4) Rumah Rakyat (1) Rumah Setinggan (1) Rumah Terbuka (4) Rumahku Syurgaku (1) Rusia (1) Ruslan Madon (1) Rusnan Mustafa (1) Rusuhan Tottenham (1) RWMF (1) RWMF 2012 (1) Sabah (25) Sabah Milik Sulu (1) Sabah Stand Off (28) Sabah Stand-Off (2) SABATI (1) Saberkas (5) Saberkas Jaya (1) Sabotaj (2) Sabrina Ngumbang (1) Sadong Jaya (1) Safwan Anang (1) Sahabat Astronomi (1) Sahur (1) Saibi Gi (1) Saifuddin Nasution (1) Saifudin Nasution (1) Saiful Bukhari (3) sains (1) Sajali Ojek (1) Salah laku (1) Salahguna Lesen KDN (1) Salahguna Pas (1) Salahuddin Ayub (2) Salleh Ismail (1) Salleh Jaafarudin (4) Salleh Mahli (2) Sama Jaya (1) Samajaya (1) Saman (1) Saman Air (1) Saman Blogger (1) Saman Malu (1) Sambung Belajar (1) Sambutan Aidilfitri (1) Sambutan Hari Gawai 2012 (1) Sambutan Hari Gawai 2013 (1) Sambutan Merdeka (1) SAMM (1) Sampah (1) Samseng DAP (1) Samsudin Yahya (1) Samsul Iskandar (2) Samy Vellu (1) Sandakan (5) Sang Saka Malaya (2) Sanmina (2) Santubong (9) SARA 1Malaysia (1) Saratok (1) Sarawak (324) Sarawak General Election (3) Sarawak Report (1) Sarawak Workers Party (4) Sarawakerepot (2) Sarawakpage.com (4) Sarawakreport (4) Sarawakupdate. Pandi Suhaili (1) Sarikei (3) Satok (5) Satok Lestari (1) SCANE (1) SCCS (1) SCORE (14) Scorpene (2) screwkuat (1) scubadubadoo (1) sebanaku-sarawak (6) Sebastian Ting (3) SEDA (1) SEDC (1) Sedekah (2) See Chee How (6) See How Chow (1) Sejarah (1) Sejiwa Senada (4) Sekolah Berprestasi Tinggi (1) sekolah daif (1) Sekolah Ditutup (1) Sekolah Luar Bandar (1) Seks Songsang (1) Seksualiti Merdeka 2011 (1) Seksyen 114A (1) Sektor Awam (1) Selamat Tahun Baru 2012 (1) Selangau (1) Selangor (29) Selangor Daily dot com (1) Selangor Kini (1) Selangorku (1) Selangorku Bersih (1) Selinsing (1) semangat98 (1) semar emas (1) Semariang (1) Sematan (2) Sembelih (1) Semenanjung (1) Seminar Pemahaman Kesederhanaan (1) Semop (2) Semporna (7) Senadin (3) Senarai ADUN Sarawak (1) Senarai Barang GST (1) Senarai Calon BN Sarawak PRU13 (1) Senarai Calon PRU13 (1) Senarai Lengkap Calon #PRNSarawak 2016 (1) Senarai Nama Calon PRU13 (2) Senator (1) Senator Baru DUN Sarawak (1) Seni Bela Diri (1) Serah Sabah (1) Serian (2) Setiausaha Agung UMNO (1) Shafie Apdal (2) Shah Alam (1) Shahrizat Jalil (5) Shamsul Iskandar Mohd Akin (2) ShangriLa (1) Sharifah Hasidah (3) sharpshooterblogger (1) Shazwan Mustafa Kamal (1) shiekh kickdefella (1) Siamang MCKK (1) Siasatan (1) Sibu (18) Sibu. Bernama (1) Siburan (1) Sibuti (18) Sidang Media (3) Sidek Baba (1) Sih HuaTong (1) Sim Kui Hian (2)